فولادوند: برنامه ما تداوم آموزش و ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان، معلمان و مدیریت آموزش پیشگیری از کروناست

تهران (پانا) مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد درباره حضور معلمان در مدرسه اظهار نظری نکردیم و اجباری نیست، اما معتقدیم مدرسه باید باز باشد زیرا بار روانی دارند و به مردم انگیزه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: برنامه ما تداوم آموزش و ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان، معلمان و مدیریت آموزش پیشگیری از کروناست

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش درباره علت باز بودن مدارس در ایام تعطیلی ناشی از کرونا گفت: «وزارت آموزش و پرورش بر اساس ماموریتی که دارد باید برای تداوم تعلیم و تربیت در این شرایط تلاش کند.»

او افزود: «درباره حضور معلمان در مدرسه اظهار نظری نکردیم و اجباری نیست، اما معتقدیم مدرسه باید باز باشد زیرا بار روانی دارند و به مردم انگیزه می‌دهد. از سوی دیگر باید یک مرکزیتی آموزش مجازی و سیستم ارتباطی با دانش‌آموزان را هدایت کند. اعلام کردیم مدارس روزانه باز و یکی دو نفر از عوامل اداری حضور داشته باشند تا روند آموزش را مدیریت کنند.»

فولادوند ادامه داد: «برنامه ما تداوم آموزش و ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان و مدیریت آموزش پیشگیری از بیماری کرونا و ایجاد ارتباط با اولیای دانش‌آموزان است.»

از مدیر شبکه آموزش خواستم بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری، روند آموزش تلویزیونی را متوقف نکنیم

سعید ربوشه، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی درباره نحوه انتخاب معلمان برای تدریس تلویزیونی گفت: «خیی از معلم‌ها داوطلب بوده ولی به دلیل ملاحظاتی که در رفت و آمد وجود داشت مدرسان از شهر تهران انتخاب شدند و عمدتا مدرس و سرگروه آموزشی هستند و سال‌ها در این حوزه کار آموزش و طراحی دروس را دنبال می‌کنند.»

او درباره روش‌های بازخوردی از تدریس معلمان گفت: «یک هفته ای که به صورت زنده تدریس‌ها پخش شده و تا کنون این تجربه را برای تدریس زنده نداشته اند. از طریق شبکه‌های مرسوم، سامانه پیامکی برنامه فرصت برابر و تماس‌های گرفته شده، انجمن اولیا و مربیان بازخوردهایی را دریافت کرده ایم.»

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی با بیان اینکه همچنین از روسای مناطق و معاونان آموزش ابتدایی مناطق و معلمانی که در مناطق می‌شناسیم بازخوردهایی را درباره روش‌های تدریس دریافت کرده ایم گفت: «بعد از رونمایی از سند تحول گفت‌وگوهای بسیاری پیرامون نگاه تحولی در یک تدریس فعال صورت گرفته است. اما اینکه واقعا بخواهیم همه اینها را در یک هفته روی معلمانی که اجرا داشتند پیاده کنیم مشکل است.»

ربوشه ادامه داد: «از مدیر شبکه آموزش خواستم بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری، روند آموزش تلویزیونی را متوقف نکنیم. این پدیده مبارک و ارزشمند است و تلاش کردیم نقدهای صورت گرفته را تا جای ممکن برطرف کنیم.»

او توصیه‌هایی به اولیا داشت و گفت: «ویدئویی پخش شده که در چین بچه‌ها لباس‌های خاصی پوشیده و در خانه آداب مدرسه را رعایت می‌کردند و از تلویزیون آموزش را دنبال می کردند. پیشنهادم این است که والدین در بخش یادگیری و دانشی و آموزشی به فرزندانشان کمک کنند. فرصت خوبی فراهم شده تا در جزئیات آموزشی هم مداخله کنند و بچه‌ها را بموقع از خواب بیدار کنند تا جلوی تلویزیون بنشینند. در خانه ها شرایط خوبی فراهم شده تا اولیا از فضاهایی که معلمان محتوا تولید می‌کنند و تعامل دوطرفه هست در جزئیات یادگیری محتوای آموزشی بچه‌ها مداخله کنند.»

مجری طرح مدرسه تلویزیونی دوره ابتدایی درباره تغییر زمان پایان سال تحصیلی گفت: «ممکن است این اتفاق بیفتد. در حال بررسی است و هنوز تصمیم گیری در این باره انجام نشده است. هفته قبل روزی یک ساعت برنامه داشتیم و از هفته آینده روزی سه ساعت برنامه داریم و در واقع هر شش پایه برنامه آموزشی دارند و همه درس‌ها با رویکرد تلفیقی ارائه می‌شود. تمام تلاش ما این بوده است که تمام نکات تحولی روش‌های تدریس را بکار بگیریم. معلمان جدید هم انتخاب شده اند و به کادر قبلی اضافه می‌شوند.»

او درباره نقش معلمان در این روند آموزشی گفت: «در کنار حدود 40 معلمی که تدریس تلویزیونی را برعهده دارند و در این شرایط ایثارگرانه خدمت می‌کنند در تهران 13 هزار آموزگار دولتی و هفت هزار آموزگار غیردولتی داریم. ما جایگزین آموزگاران نیستیم. به علل مختلفی چون ویروس کرونا، برودت هوا، آلودگی هواو ... تعطیلی‌های پی در پی داشتیم اما از روز اول مدرسه معلم‌ها کانال‌ها وراه های ارتباطی با والدین ایجاد کرده اند و محتواهای آموزشی تولید و ارائه می‌کنند.»

او افزود: «در تلاشیم برنامه‌های شبکه آموزش را بهبود دهیم ولی درخواست می‌کنیم معلمان در استان و محل خود تکالیف مهارت محور را دنبال کنند و روش تدریس جدید و فعالانه ای را به نمایش بگذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار