تجمع بیش از 10 نفر در قزوین ممنوع؛ اعلام وضعیت قرمز

جلوگیری از ورود خودروهای استان های آلوده

قزوین (پانا)- استاندار قزوین اعلام کرد که تجمع بیش از 10 نفر در هر نقطه شهر ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تجمع بیش از 10 نفر در قزوین ممنوع؛ اعلام وضعیت قرمز

هدایت الله جمالی پور در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: از امشب به مدت یک هفته ورود خودروهایی با پلاک استان‌های آلوده از جمله قم، گیلان، البرز و مرکزی ممنوع است و ورود خودروهای تهران پس از تست بهداشتی و با مراقبت شدید ممکن است.
او افزود: غربالگری ورودی و خروجی استان به شدت انجام خواهد شد و آرامستان ها و دهکده طبیعت هم تا هفته آینده تعطیل است.
جمالی پور بیان کرد: رستوران‌ها از عرضه غذا در داخل مکان خود منع هستند و تنها با ارسال پیک می‌توانند غذا را به شهروندان برسانند و عرضه غذای سرد هم در ساندویچی‌ها ممنوع است.
او همچنین اضافه کرد: تمامی کلوپ های ورزشی، سالن‌های ورزشی، استخرها، آرایشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، تعطیل شده و تجمع بیش از ۱۰ نفر در هر نقطه شهر ممنوع است.
استاندار قزوین اظهار کرد: جابجایی مسافر به شهرهای رشت، قم، اراک، کرج، از سوی اداره پایانه‌ها ممنوع شده است.
استاندار قزوین گفت: در صورت فوت افرادی در بیمارستانها؛ جابجایی فوت شدگان با مدیریت بیمارستان و با نظر ستاد ملی انجام خواهد شد و ملاقات در بیمارستانها نیز ممنوع شده است.
او بیان کرد: فعالیت نانوایان و رعایت نکات بهداشتی از سوی آنها به دقت از سوی اداره صمت استان صورت خواهد گرفت تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: جاده سلامت تعطیل شده و ورزش همگانی و دوچرخه سواری در این مسیر هم ممنوع است.
رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: عوارض سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه تمدید شده و شهروندان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.
او در ادامه بیان کرد: بسیج و سپاه در آماده باش کامل هستند و هر جا لازم بود در خدمت شهروندان هستند و حقوق معلمان حق التدریسی هم بدون مشکلی پرداخت خواهد شد.
استاندار قزوین از مردم استان قزوین درخواست کرد هشدارهای اعلام شده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از خانه‌های خود خارج نشوند تا بتوان از بحران عبور کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار