با تلاش یک مهندس حوزه فضا صورت گرفت

تولد یک تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی!

تهران (پانا) - یک مهندس حوزه فضا موفق شده تلفن همراهی برای خود ابداع کند که به شماره‌گیر چرخشی تلفن‌های قدیمی مجهز است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تولد یک تلفن همراه از دل تلفن‌های قدیمی!

به گزارش ایسنا از دیلی‌میل، یک مهندس حوزه فضا که از تلفن همراه و ابزار جدید متنفر است، تلفن همراهی برای خود ابداع کرده که با شماره‌گیر چرخشی کار می‌کند. این صفحه‌کلید قدیمی، در یک قاب زمرد رنگ جای گرفته و یک آنتن دارد تا سیگنال کافی را تامین کند.

"جاستین هاپت"(Justine Haupt)، ۳۴ سال دارد و سه سال از عمر خود را به ساخت این تلفن همراه منحصر به فرد اختصاص داده است. او اکنون یک کیت به مبلغ ۱۷۰ دلار را به دیگران می‌فروشد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند اما این کیت‌ها، شماره‌گیر چرخشی را شامل نمی‌شوند زیرا هاپت، شماره‌گیر خود را از یک تلفن قدیمی به دست آورده است.

ارتفاع این تلفن همراه چهار اینچ، پهنای آن سه اینچ و ضخامت آن یک اینچ است و با یک سیم‌کارت شرکت مخابرات آمریکا موسوم به "ای‌تی اند تی" (AT&T) کار می‌کند.

عمر باتری این تلفن همراه، به ۲۴ تا ۳۰ ساعت می‌رسد و شهرت آن باعث شده تا هاپت، کیتی را برای دیگران ارائه دهد تا بتوانند تلفن همراه خود را بسازند.

هاپت گفت: من ابتدا نمی‌خواستم اقدامی برای فروش انجام دهم اما تقاضای مصرانه و ایمیل‌های بسیاری که برای خرید تلفن همراه دریافت کردم، مرا به این کار تشویق کرد. نهایتا یک نفر پیشنهاد داد که حداقل یک کیت بسازم و من نیز به سرعت تجهیزات مورد نیاز را سرهم کردم تا نسخه جدیدی از مداری ارائه دهم که قدرت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: من در حال حاضر برای ابداع یک کیت جامع‌تر تلاش می‌کنم که بتواند همه نیازهای کاربر خود را برآورده کند. من در هر هفته، حدود ۳۰ سفارش دارم.

هاپت ادعا می‌کند که به رغم علاقه به فناوری، هرگز تلفن همراه نداشته و یا پیامی با تلفن همراه نفرستاده است. وی در این باره گفت: من در حوزه فناوری کار می‌کنم اما فرهنگ مربوط به تلفن همراه را دوست ندارم. من ابزاری را دوست ندارم که اتصال آن به اینترنت بیش از اندازه است. من ایده تماس گرفتن در هر لحظه را دوست ندارم و نیازی نمی‌بینم که سطح بالایی از دستیابی به اینترنت را داشته باشم. هر زمانی که احساس می‌کنم باید به بررسی موضوعی بپردازم، از رایانه‌ام استفاده می‌کنم. من هرگز با تلفن همراه پیام نداده‌ام و تلفن همراه را به بخشی از زندگی خود تبدیل نکرده‌ام؛ در نتیجه بهانه خوبی برای پیام ندادن دارم.

هاپت فقط یک بار با تلفن همراه مادرش پیام داده است. وی ادامه داد: من یک مهندس هستم و فناوری را دوست دارم اما تلفن همراه، مسیری نیست که می‌خواهم در آن قدم بگذارم.

او به جای استفاده از تلفن همراه، تصمیم گرفت ابزاری را با کمک تخصص حرفه‌ای خود ابداع کند. علاقه هاپت به صفحه کلیدهای چرخشی، الهام‌بخش او در این پروژه بود. هاپت اضافه کرد: صفحه‌کلیدهای چرخشی، تمیز و مرتب هستند و من می‌خواستم آنها را در پروژه خود بگنجانم.

نخستین نمونه این تلفن همراه، بسیار ابتدایی بود و صرفا اثبات یک مفهوم به شمار می‌رفت اما هاپت به بهبود طراحی و کاهش اندازه آن پرداخت تا این که توانست تلفن را در یک قاب جای دهد.

هاپت برای ابداع قاب تلفن همراه، از یک چاپگر سه‌بعدی استفاده کرد و دکمه‌های شماره‌گیری سریع را به آن افزود و سپس توانست به سرعت با همسر و مادر خود تماس بگیرد.

هاپت گفت: اگر بخواهم با همسرم تماس بگیرم، می‌توانم این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام دهم. من می‌توان با کمک این تلفن همراه، بسیار سریع‌تر با مردم تماس بگیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار