کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در پلدختر

لرستان (پانا) - در سال جاری ۴۰ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با شرایط منطقه در مناطق مختلف شهرستان غرس شد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در پلدختر

میرشهرام میررضایی؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر در حاشیه مراسم درختکاری گفت: اداره منابع طبیعی پلدختر به منظور توسعه فضای سبز در این منطقه اقدام به کاشت نهال های زبان گنجشک و ارغوان سازگار با شرایط منطقه کرد.

او افزود: این اداره علاوه بر طول فصل کاشت، امروز نیز همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی ۱۰۰ اصله نهال در منطقه سراب حمام پلدختر کاشته شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر بیان کرد: درختانی که با شرایط منطقه انتخاب شده و در سال قبل غرس شدند امروز از شرایط خوبی برخوردار هستند و نقش بسزایی در زیبایی و فضای سبز دارند.

او درختکاری را به عنوان یکی از عالی ترین نمادهای فرهنگی، آغاز یک حرکت دانست و اضافه کرد: درخت به عنوان یک شاخص توسعه یافتگی محسوب می‌شود و توجه به درختکاری یکی از مولفه‌های حفظ و صیانت از محیط زیست است و مردم باید در توسعه و گسترش این فرهنگ در کنار مسوولان باشند.

میررضایی یادآور شد: هرساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده و این اداره برنامه های متنوعی را تدارک دیده که با توجه به شرایط خاصی که درگیر کرونا است سعی شده از برگزاری همایش ها بکاهد.

او با بیان این که هفته منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای فرهنگ درختکاری و نهادینه کردن آن در جامعه که لازم و ضروری است اقدام کرد.

رییس اداره منابع طبیعی پلدختر با بیان این که مردم در توسعه فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت کوشا باشند، افزود نقش مهمی که منابع طبیعی در زندگی بشر دارد، از جمله جذب گرد و غبار، کاهش ریزگردها و رواناب ها و جلوگیری از ایجاد سیل بر هیچ کس پوشیده نیست.

او همچنین عنوان کرد: سیل از معضلاتی است که گریبانگیر ما شده و می دانیم منابع طبیعی پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی می تواند راهکار مناسبی برای کاهش رواناب ها و افزایش زمان تمرکز، افزایش نفوذ پذیری و کاهش ضریب سیل خیزی در منطقه شود.

میررضایی یادآور شد: منابع طبیعی ده‌ها رویکرد مثبت دیگر از قبیل تولید اکسیژن و درختان به عنوان ریه های طبیعت دارد.

او افزود: حفظ منابع طبیعی و صیانت از این مواهب الهی به تنهایی از عهده مجموعه منابع طبیعی بر نمی آید و نیازمند مشارکت عمومی و عزم ملی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر با بیان این که توجه به منابع طبیعی مهمترین رکن توسعه پایدار است، گفت: مردم مهمترین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی دارند و بدون مشارکت آنها حفظ و توسعه این منابع خدادادی دشوار است.

او تاکید کرد: همه ارگان های مختلف پای کار بیایند و در فرهنگ سازی منابع طبیعی و حفاظت از این نعمت های خدادادی در کنار و یاری رسان اداره منابع طبیعی باشند.

میررضایی تصریح کرد: منابع طبیعی ثروت جامعه است که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه میراثی است که از نسل قبل به ما رسیده و باید امانت دار و امانت پذیر خوبی باشیم و آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار