خرید اینترنتی برای تقابل بازار با کرونا

لرستان (پانا) - این روزها که ویروس کرونا بجز انسان ها ریه بازار و سلامت اقتصاد را نیز نشانه گرفته است می توانیم با اقدامات ساده ای علاوه بر مقابله با انتشار این ویروس اجازه ندهیم نفس بازار نوروزی نیز گرفته شود و دست بازاریان از این روزهای خاطره ساز خالی بماند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خرید اینترنتی برای تقابل بازار با کرونا

سوژه خبر ساز هر سال اوایل اسفند در ایران، عید بود و رنگارنگ های عیدانه ای که با شمع های رنگین و عنبرهای خوش بو در ۲ طرف خیابان توسط دستفروش ها بساط می شد و ندای "شمع رنگی، عنبر هندی" از هر راسته ای به گوش می رسید.

تخم مرغ های رنگی که در میان سبد خریدمان خودنمایی می کرد و مغازه هایی که باید برای خرید اقلام نوروزی در صف انتظار می ایستادیم، انتظارهایی که گاه ساعت ها به طول می انجامید اما خستگی، شلوغی و سختی آن به استقبال از نوروز و سال نو می ارزید.

نوروز ۹۹ در راه است و اکنون خبری از حال و هوای سالیان گذشته نیست. بوی الکل به جای عنبر هندی فضا را پرکرده، ماسک ها اجازه استشمام عطر بهار را نمی دهند و دستکش های یک بار مصرفمان مجالی برای لمس نوروز نگذاشته اند.

غربت بازار در آستانه عید ۹۹ به خوبی مشهود است، بازاریانی که روی گردش مالی ۲ برابری اسفندماه حساب باز کرده بودند، اقلام مختلفی خریده اند، چک داده اند؛ اما این روزها نگران هزینه های تحمیل شده هستند و البته برخی از آنان از خرابی و فساد اقلام خوراکی در ته انبارها تشویش دارند.

ایرانیان که همیشه در مهربانی و نوع آوری های انسان دوستانه ی شرایط سخت زبانزد بوده اند این بار هم می توانند با عزمی ملی و امید به روزهای بدون ویرس ، کمپین های بازار مهربانی راه انداخته و با اقداماتی هرچند کوچک، مردان و زنان بازاری را در این شرایط تنها نگذارند و البته مسوولان نیز باید مردم را در این زمینه یاری کرده و شرایط لازم برای اقدامات هدفمند مردمی را تسهیل کنند.

یکی از ساده ترین و کم خطرترین راه‌هایی که می شود در این روزها به بازاریان کمک کرد ایجاد کانال های متعدد تلگرامی از جمله در حوزه مواد غذایی است به نحوی که فروشگاه‌های معتبر، زنجیره ای و سوپرمارکت های محله ای کانل های تلگرامی را راه اندازی کنند و در آن اطلاعاتی از جمله قیمت، برند، وزن و تاریخ مصرف کالا را به همراه تصویر آن بارگذاری نمایند.

در این صورت علاوه بر اطلاع کافی از جنس مورد نظر می توان بدون شکستن قرنطینه خانگی یک خرید اینترنتی داشت که توسط تاکسی های معتبر همان فروشگاه برای خریداران ارسال شود، روشی که بازی دو سر برد برای سلامت شهروندان و جلوگیری ازضرر و زیان اصناف است.

بدون شک نظارت اتاق اصناف و سازمان صمت نیز برای چگونگی این مهم و جلوگیری از برخی روش های سودجویانه امری بدیهی و ضروری است که باید کانال ها و این فرآیند تحت بازرسی مستمر و کنترل این نهادها باشد.

مقدمات انواع خرید اینترنتی در لرستان فراهم شد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در این خصوص گفت: خرید اینترنتی در شرایط کنونی یک پیشنهاد بسیار منطقی و سالم است که مقدمات آن در استان فراهم شده و در حال حاضر برخی از فروشگاههای زنجیره ای کوروش این اقدام را در دستور کار خود قرار داده اند.

محمدرضا صفی خانی افزود: به مابقی اصناف از جمله پوشاک و مواد غذایی نیز پیشنهاد می شود با راه اندازی کانال های تلگرامی، نسبت به فروش آنلاین و اینترنتی اقدام کنند تا علاوه بر کاهش حضور مردم در جامعه و کم شدن شیوع ویروس کرونا، بازاریان متحمل زیان کمتری شوند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی جز فروش اینترنتی راه بهتری وجود ندارد بنابراین باید در این راستا تبلیغ و اطلاع رسانی شود چراکه اصناف استان خریدهای عید را از قبل انجام داده اند و تعهدات مالی دارند که باید تا حد ممکن از ضرر و زیان آنها جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار