در گفت‌وگو با پانا

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: دستگاه های نظارتی در برابر احتکار اقلام بهداشتی به صورت ویژه ورود کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه کمبودها برای تأمین اقلام مربوط به ویروس کرونا از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده همچنان وجود دارد، گفت دستگاه های نظارتی در برابر احتکار اقلام بهداشتی به صورت ویژه ورود کنند .

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: دستگاه های نظارتی در برابر احتکار اقلام بهداشتی به صورت ویژه ورود کنند

بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه هنوز تقاضای مردم برای تهیه اقلام بهداشتی چون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در بازار تامین نشده است، گفت: متاسفانه عده‌ای سودجو از افزایش تقاضای مردم برای کالاهای سلامت سوء استفاده کرده‌اند و دست به احتکار این اقلام زده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی به خصوص قوه ‌قضاییه باید در برابر احتکار اقلام بهداشتی به طور ویژه ورود کنند، گفت: برخورد قاطع با سودجویان، تقاضای مردم است. احتکار دارو و ماسک به قیمت جان مردم تمام می‌شود. در شرایطی که کشور با بحران روبرو است اقداماتی از قبیل احتکار ماسک یا دارو عملی نابخشودنی است.

وی همچنین مهم‌ترین راه پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت بهداشت فردی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز درمانی برای این بیماری وجود دارد بنابراین بهترین راه پیشگیری است و بهترین راه پیشگیری نیز رعایت بهداشت فردی و خود قرنطینه‌سازی از سوی مردم است.

این نماینده مردم در مجلس درباره کمبود کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا گفت: از آنجا که کشور در تحریم است، بنابراین تامین کیت‌های تشخیصی نیز با دشواری مواجه است اما با اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده است خوشبختانه تاکنون مشکلی در این بخش وجود نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تشدید نظارت بر قیمت‌گذاری اقلام سلامت نیز اشاره کرد و گفت: نبود نظارت بر عملکرد نهادهایی که متولی قیمت‌گذاری هستند، دامن زدن به شرایط بد اقتصادی است. بنابراین مسئولان نظارتی باید بر عملکرد نهادهای قیمت‌گذاری نظارت کنند و این نظارت‌ها را تشدید کنند. متاسفانه با شرایط فعلی در حوزه اقلام بهداشتی، شاهد رشد چندین برابر قیمت این اقلام هستیم و هنوز در بسیاری از داروخانه‌ها این اقلام نایاب هستند.

خالقی با تاکید بر اینکه مردم نباید کرونا را شوخی بگیرند، گفت: انتظار می‌رود مردم خانه را برای کارهای غیرضروری ترک نکنند و در صورت امکان اصلا در هیچ تجمعی شرکت نداشته باشند، مردم باید کمتر در اماکن عمومی از جمله مترو، اتوبوس حضور داشته باشند و نباید فراموش کنند که سرعت انتقال این بیماری بالاست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌های اساسی شیوع این بیماری به حداقل برسد و وضع کنترل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار