بسته شدن یک هفته ای مرزهای عراق با ایران و کویت

تهران (پانا)-  به منظور سازماندهی اوضاع داخلی برای مقابله با ویروس کرونا به ویژه بعد از ثبت دومین مورد مرگ، عراق تصمیم به بستن مرزهای خود با ایران و کویت گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بسته شدن یک هفته ای مرزهای عراق با ایران و کویت

به گزارش ایرنا؛ اداره کل گذرگاه های مرزی عراق در بیانیه ای امروز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم دارد از یکشنبه آینده ۱۸ اسفنده ماه به مدت یک هفته (۲۵ اسفند) مرزهای خود را با دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کویت ببندد.

بر اساس این بیانیه، هیات دولت عراق به منظور اعطای فرصت لازم به وزارت بهداشت برای سازماندهی مجدد و فراهم کردن تجهیزات و امکانات پشتیبانی برای پیشگیری از ویروس کرونا، تصمیم به توقف تبادلات تجاری با ایران و کویت از یکشنبه آینده به مدت یک هفته گرفته است.

در این بیانیه از تمامی اتباع عراقی موجود در ایران خواسته شده است که حداکثر تا ۱۵ مارس آینده (۲۵ اسفندماه) به کشور خود بازگردند و در غیر این صورت پذیرش اتباع عراقی صرفا از دو فرودگاه بین المللی بغداد و بصره خواهد بود.

اداره گذرگاه های مرزی عراق افزوده است که این اقدام به دنبال درخواست مسوولان استان های مرزی عراق با جمهوری اسلامی ایران شامل میسان، بصره، دیاله و واسط اتخاذ شده است.

تا کنون ۳۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در عراق به ثبت رسیده که طی روز گذشته دو تن از افراد مبتلا که مردی ۷۰ ساله و دیگری زنی ۶۵ ساله است، در سلیمانیه و بغداد جان باختند.

وزارت بهداشت عراق خاطر نشان ساخته است که هر دو نفر از بیماری های مزمن رنج می بردند.

بغداد پایتخت عراق با ۱۴ مورد ابتلا، بیشترین آلودگی را به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسانده و کربلا، بابل، میسان هر کدام با یک مورد کمترین آلودگی را داشته اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عراق، سلیمانیه و کرکوک هرکدام با ۵ مورد، نجف با ۴ مورد، واسط و دیاله هر کدام با دو مورد دیگر استان های آلوده به ویروس کرونا در عراق هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار