هشدار جدی نماینده وزیر بهداشت در گیلان: شیوع بالای کرونا در استان؛ همه در خطرند

رشت (پانا) - نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت بیماری کرونا در گیلان هشدار داد: خطر شیوع ویروس کرونا در سراسر استان بسیار بالاست و همه در خطرند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار جدی نماینده وزیر بهداشت در گیلان: شیوع بالای کرونا در استان؛ همه در خطرند

دکتر مهدی شادنوش گفت: با توجه به شرایط وخیمی که هم اکنون در بحث شیوع ویروس کرونا در استان داریم مردم جز در موارد بسیار اضطراری از منزل خارج نشوند.

او عنوان کرد: اگر مردم همراهی همه جانبه ای در این موضوع با خادمان خود در حوزه بهداشت و مدیریت این بیماری نداشته باشند شیوع این ویروس گسترده تر و ماندگاری آن نیز طولانی و تبعات و تلفات آن افزایش می یابد.

او تاکید کرد: تنها عاملی که می تواند در جلوگیری از شیوع این بیماری به ما کمک زیادی کند ماندن مردم و خانواده ها در منزل و عدم خروج از خانه ها و رعایت کامل اصول و توصیه های بهداشتی توسط تک تک افراد جامعه است.

شادنوش اظهار کرد: شرایط بیمارستان‌های ما به گونه ای نیست که مردم از این مراکز و وضعیت آنها بازدید کنند تا وخامت شرایط را درک کنند. چنانکه در این مراکز افرادی هستند که طی مدت زمان کوتاهی پدر، مادر و عزیزان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند و هم اکنون عزیزی دیگر را در بیمارستان دارند؛اصرار دارند پیامشان به مردم برای خودمراقبتی و ماندن در منزل منتقل شود.

او تصریح کرد: این ویروس همه گیر است و پیر و جوان و زن و مرد، فقیر و غنی نمی‌شناسد و بی رحمانه در سطح جامعه پیشروی می کند و در مسیرش همه آنانی که در معرض قرار بگیرند را آلوده و مبتلا می کند.

نماینده وزارت بهداشت در گیلان تاکید کرد: مردم خود و عزیزانشان را در معرض این بیماری قرار ندهند و در منزل بمانند. این شرایط با توجه به جمعیت زیاد بیماران و ازدحامی که روی داده، عملا کار را برای کادر درمانی بسیار سنگین کرده و خستگی های مضاعفی را به فعالان این حوزه اعم از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان تحمیل کرده است.

شادنوش ادامه داد: وضعیت ما و این ویروس در حوزه درمان شبیه مسابقه دو ماراتن است که باید بتوانیم به گونه ای شرایط را مدیریت کنیم که برای حرکت مناسب در این وضعیت انرژی خود را در بستر زمانی برای آینده تقسیم و ذخیره سازی کنیم.

او همچنین با تاکید بر اینکه مردم از مراجعات غیر ضروری به مراکز بیمارستانی و اصرار برای بستری پرهیز کنند؛ عنوان کرد: در مواردی که شرایط حاد نیست اگر افراد اصرار به بستری داشته باشند در واقع ورود به محیط آلوده بیمارستان می تواند شرایط را برای آنها را سخت تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار