سفرهای نوروزی ممنوع

تهران (پانا) -  وضعیت شیوع ویروس کرونا که طبق آمار رسمی همچنان در حال افزایش است، این نگرانی را پدید آورده که سفرهای احتمالی مردم در نوروز باعث گسترش و شیوع بیشتر بیماری شود.

کد مطلب: ۱۰۲۸۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای نوروزی ممنوع

به‌گزارش خراسان، در تازه‌ترین خبر، روز گذشته استانداران اصفهان و فارس اعلام کردند: «امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد.» همچنین ارسلان زارع، استاندار گیلان و محمد حسین قربانی، عضو مجمع نمایندگان این استان هم از مردم خواسته‌اند که مردم به گیلان که اکنون از مراکز شیوع ویروس کروناست سفر نکنند.

مازندران مسافران را پذیرش نمی‌کنند
هم‌اکنون هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهرهای استان مازندران از پذیرش مسافر منع شده‌اند.جامعه هتل‌داران استان مازندران طی روزهای قبل با صدور بخشنامه‌ای از هتل‌ها خواست که از پذیرش مسافران شهرهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع پیدا کرده، خودداری کنند. اکنون تمام استان‌ها جز تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به این ویروس مبتلا شده و عملا هتل‌های مازندران از پذیرش مهمان از این استان‌ها خودداری می‌کنند. همچنین پس از هتل‌های مازندران، سایر مراکز اقامتی شخصی در این استان نیز پذیرش مسافر را ممنوع کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار مازندران هم از مردم خواستند تا اطلاع ثانوی به این استان سفر نکنند. ضمن این که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران هم اسکان مسافران و زائران در زائرسراهای این استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است. از طرفی بهره‌برداران خانه‌مسافرها در برخی شهرهای استان مازندران، پذیرش مسافر را ممنوع کرده‌اند. در نامه‌ای که مجری خانه مسافرها در نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد و آمل عطف به نامه‌های مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری نوشته، آمده است: «به‌دلیل پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه و برای حفظ سلامت شهروندان، ‌تمام مراکز اقامتی اعم از خانه مسافرها تا اطلاع ثانوی از پذیرش مهمانان و مسافران در واحدها خودداری کنند و رزروهای قبلی لغو و نکات بهداشتی و ایمنی در واحدها به طور کامل رعایت شود.»

اردبیل: مسافر نمی‌پذیریم
در همین زمینه، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن و حفظ سلامتی مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، مراکز گردشگری و آب‌درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است. او گفته است: به امید خدا بعد از غلبه بر بیماری کرونا دوباره با آغوش باز در خدمت همه گردشگران خواهیم بود.

اسکان در مدارس لغو شد
در ادامه اخبار لغو سفرهای نوروزی گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز دیروز از لغو طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در 11 هزار مدرسه و 108 هزار کلاس درس، خبر داد.

تدبیر برای مشهد!
و اما مشهد با توجه به این‌که همه ساله نوروز در پیک حضور مسافران قرار می‌گیرد اکنون اگر شرایط ویژه‌ای در منع حضور مسافران برایش پیش‌بینی نشود، بی‌شک باید موج جدیدی از شیوع کرونا را به انتظار بنشینیم و این در حالی است که روزهای قبل شهردار مشهد نیز تصریح کرد: آژیر قرمز کرونا در مشهد به صدا درآمده است.

آیا لغو سفرهای نوروزی قانون می‌شود؟
بنابر آن چه متخصصان و وزارت بهداشت برای این روزهای کرونا پیشنهاد می‌کنند، حذف و کاهش رفت و آمدها حتی در شهرهاست، از سوی دیگر بسیاری از سازمان‌ها و ادارات کارکنان خود را در شرایط دورکاری قرار داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود، حضور کارکنان ادارات در روزهای آینده به‌شمار کمتری نیز برسد.
به هر روی به‌نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌هایی که اغلب استان‌های مسافرپذیر برای نوروز پیش‌بینی کرده‌اند این محدودیت‌ها برای نوروز به قانون تبدیل و سفرها به‌طور کامل لغو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار