رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران :

تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان در اولویت است

تهران (پانا) - نشست وب کنفرانس با حضور رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان در اولویت است

اکبر قنبری رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت:اگرچه در مدارس و مراکز آموزشی ، دانش آموز حضور ندارد اما آموزش تعطیل نیست و به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پیگیری می شود .

او با اشاره به اینکه فعالیت مجازی و الکترونیکی مدارس ، مراکز آموزشی ، مدارس هیات امنایی و آموزش از راه دور بصورت روزانه توسط کمیته های استانی و منطقه ای رصد می گردد، اظهار کرد: قطعا توجه به سلامت و حفظ امنیت بهداشتی منابع انسانی در اولویت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران می باشد و لذا حضور موردی برخی از دست اندرکاران مدرسه و مراکزآموزشی برای انجام و پیگیری فرآیندهای یاددهی و یادگیری در حین روزهای تعطیلی واحد آموزشی کفایت می نماید .

قنبری با تاکید بر پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت کارکنان گفت: الزامی بر حضور تمام وقت همکاران در در واحد آموزشی نیست و صرفاً هدف پیشبرد و تمهید شرایط انتقال فعالیت آموزشی به دانش آموزان برای ساعاتی خاص می باشد.

این مقام مسئول، بسط و گسترش تالارهای گفتگو از طریق فضاهای مجازی قانونی ، اپلیکیشن ، سامانه های معتبر و آموزش از طریق LMS را در شرایط کنونی ضروری دانست و تاکید کرد: باید با مدیریت زمان و مکان ضمن حفظ سلامت فراگیران خدمات ارزنده آموزشی نیز ارائه گردد .

قنبری با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق به اولیاء و دانش آموزان پیرامون برنامه آموزشی حوزه وزارت متبوع که از طریق شبکه آموزش صدا و سیما ارائه می شود ،تصریح کرد: یک و نیم درصد شهریه مدارس و مراکز در سال تحصیلی آینده مربوط به استفاده از آموزش های الکترونیکی و مجازی که بصورت آنلاین و آفلاین می باشد ، اختصاص خواهد یافت.

رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه موسسان واحد های آموزشی می توانند از سیستم های نوین آموزشی معتبر در سطح کشور برای ارائه آموزش به فراگیران کمک گرفته و آموزش خود را منجسم تر ومنطبق با اهداف تعیین شده ی وزارت آموزش و پرورش پیگیری نمایند ،یادآور شد: هرگونه بهره برداری از فضاهای مجازی می بایستی با نظارت مراجع ذی صلاح و بستر ملی صورت پذیرد.

قنبری با تاکید بر استفاده از ظرفیت های انجمن اولیاء ومربیان در خصوص آموزش واطلاع رسانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تدابیر اندیشیده شده خللی در مباحث آموزشی دانش آموزان صورت نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار