باستانی: جشن نیکوکاری بصورت الکترونیکی برگزار می شود

تهران (پانا) - در آستانه عید نوروز و به سبک و سیاق سال های گذشته بسیاری از دانش آموزان نیازمند چشم انتظار کمک های مردمی هستند. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و نیمه تعطیل شدن بسیاری از فعالیت ها، سازمان دانش آموزی شهر تهران با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرح مشترکی بنا دارند «عید را به خانه های نیازمندان» ببرند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: جشن نیکوکاری بصورت الکترونیکی برگزار می شود

عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به سنت ملی جشن نیکوکاری در ایران گفت: جشن نیکوکاری رویدادی است که هر سال در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری درکشور برگزار می شود.

وی افزود: از آنجاییکه ایرانیان نیکوکار در برابر نیازها، مشکلات و گرفتاری های هموطنان خود از هیچ کمکی دریغ نمی کنند، هر سال در آستانه حلول بهار رسم بر این است که مردم علاوه بر تغییر و تحول در وضع زندگی خود، برای رفع مایحتاج نیازمندان نیز آستین همت بالا می زنند.

باستانی با اشاره به تعطیلات پیش آمده و توصیه های وزارت بهداشت گفت: از آنجاییکه این روزها جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالت آماده باش بهداشتی و روانی قرار دارد و وزارت بهداشت هرگونه تجمع را ممنوع اعلام کرده است، سازمان دانش آموزی شهر تهران و کمیته امداد امام خمینی(ره) بنا دارند این عهد و پیمان ماندگار و نیکوی مردمی را بصورت غیرحضوری و هوشمند والکترونیکی برگزار کنند.

رییس سازمان دانش آموزش شهر تهران افزود: باتوجه به تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها و قابل اجرا نبودن برپایی پایگاه های نیکوکاری در سطح شهر، روش های غیر حضوری جهت مشارکت های مردمی در جشن ملی نیکوکاری در نظر گرفته شده است. دانش آموزان و فرهنگیان به دو طریق می توانند در این طرح مشارکت کنند. تماس با شماره ثابت 7355 و درج عدد13 و استفاده از شناسه اختصاصی آموزش و پرورش 154172 مبلغ تلفنی مورد نظرخود را واریز می کنند. همچنین فرهنگیان و دانش آموزان می توانند با دانلود اپلیکیشن سکه از بازار و مراجعه به بخش نیکوکاری و بعد کمیته امداد و انتخاب گزینه جشن نیکوکاری مبلغ خود را واریز کنند.

باستانی افزود: سازمان دانش آموزی شهر تهران برای اطلاع رسانی بهتر و مشارکت مردم فیلم ها و پوسترهایی آماده کرده است که از طریق فضای مجازی به فرهنگیان و مدارس ارسال می شود.

در پایان باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران با دعوت از تمامی فرهنگیان و دانش آموزان جهت مشارکت در جشن نیکوکاری گفت: با همت مردم در این روزهای حساس حتی اگر از خانه خارج نشویم اما عید را به خانه های نیازمندان می بریم تا امسال هم همانند سال های گذشته دانش آموزان و خانواده های نیازمند پا به پای سایر افراد جامعه عید نوروز شادی را پیش رو داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار