وزیرآموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی:

فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را به فرزندان خود آموزش دهیم

تهران (پانا) -وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تأکید کرد که دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم.

کد مطلب: ۱۰۲۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را به فرزندان خود آموزش دهیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در جهان پیچیده امروز و در روزگار توسعه صنعتی و بحران تغییرات اقلیمی با مخاطرات زیست‌محیطی شدیدی روبرو هستیم.

کم‌آبی، خشک‌سالی و کمبود فضای سبز ازجمله مسائلی است که حیات انسانی و به‌تبع آن محیط پیرامون آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند.

درختان جلوه شکوهمند از آفرینش الهی و نماد آبادی و سرزندگی و زایش و جاودانگی هستند و بخشی از حیات انسانی مدیون این منابع طبیعی در میان زیست‌بوم‌هاست که زیبایی خلق می‌کنند و حیات جاودانه را به ارمغان می‌آورند. آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می‌دهد، جنگل‌هایی است که به تدبیر و سنت حسنه غرس نهال ایجاد شده و امروز به دلیل این خردورزی و دوراندیشی می‌توانیم از مواهب آن بهره‌مند باشیم. از همین جهت است که رسول مهربانی‌ها پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند: شکستن شاخه‌ای از درخت برابر با شکستن بال فرشته‌ای است.

ما مفتخریم به اینکه هرسال این روز را در کنار دانش آموزان، اساتید و معلمان، دانشجو معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور جشن می‌گیریم و کنار یکدیگر با کاشت هزاران نهال به استقبال فردایی بهتر و شکوهمندتر می‌رویم.

فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا ضمن دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم و به‌رسم میراث داری وامانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آن در ایران اسلامی بکوشیم. ان شالله

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار