روند افزایش دما در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه (پانا) - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: روند افزایش دما در استان که روز گذشته شروع شده‌است تا اواخر هفته آینده نیز ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایش دما در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

مهدی صابری افزود: به علت پایدار بودن هوا از روز سه‌شنبه روند افزایش دما در سطح منطقه آغاز شده و میانگین دما در برخی از نقاط تا از ۲ تا چهار درجه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

او ادامه داد: پایداری هوا تا سه روز آینده در آسمان آذربایجان‌غربی حاکم خواهد بود و در این مدت پدیده محسوسی پیش‌بینی نشده‌است.

صابری بیان کرد: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود که بارش باران و توقف موقتی افزایش دما را به همراه دارد که پس از آن دوباره روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی ثبت شد، اظهار کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار