در گفت‌وگو با پانا

حجت نظری: با اجرای مصوبه شورای شهر برای «ساماندهی دستفروشان» نیازی به اجرای طرح‌های ضربتی نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه مصوبه شورای شهر تهران درباره ساماندهی دستفروشان با ابلاغیه جدید وزارت کشور در تعارض قرار ندارد، گفت با اجرای مصوبه شورا، دیگر نیازی به اجرای طرح‌های ضربتی و مقطعی نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حجت نظری: با اجرای مصوبه شورای شهر  برای «ساماندهی دستفروشان»  نیازی به اجرای طرح‌های ضربتی نیست

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ابلاغیه جدید وزارت کشور درباره دستورالعمل برخورد با دستفروشان و در پاسخ به این سوال که آیا این ابلاغیه با مصوبه شورای شهر درباره ساماندهی دستفروشان در تعرض قرار دارد یا خیر، گفت: مصوبه شورا مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون، مصوبه‌ای عام و برای تمام ایام سال است اما ابلاغیه وزارت کشور مختص ایام منتهی به نوروز است و چون مقطعی است نمی‌توان این دو را در تعارض باهم دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: معتقدم اگر مصوبه شورای شهر تهران در زمینه ساماندهی دستفروشان اجرا شود و شهرداری تمام قد پای کار بیاید، اصلا نیازی به اینگونه بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌‌های وزارت کشور یا دیگر نهادها نخواهیم داشت. با اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در عمل می‌توانیم همه مشاغل اعم از دستفروشان، ون‌ها و وانت‌ها را در شهر ساماندهی کنیم و دیگر نیازی به اجرای طرح‌های ضربتی و مقطعی نخواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای مصوبه شورای شهر تهران درباره ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون هم به نفع شهر است و هم به نفع شهروندان و کسانی که از این طریق امرار معاش می‌کنند. طبیعتا دست اندرکاران هم دیگر به واسطه تجمع گسترده در یک مقطعی از سال نگران نخواهند بود.

نظری تاکید کرد: به نظرم خیلی بهتر خواهد بود که عزیزان در وزارت کشور هم به جای صدور بخشنامه یا دستورالعمل مقطعی به مدیریت شهری فشار بیاورند تا مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را اجرا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار