تشکیل کمیته‌های پیشگیری و کنترل کرونا در لرستان

خرم‌آباد(پانا) - استاندار لرستان گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی کمیته های پیشگیری و کنترل کرونا در استان فعال شد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته‌های پیشگیری و کنترل کرونا در لرستان

سید موسی خادمی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در سالن جلسات استانداری عنوان کرد: کادر درمانی، ایثارگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند که عملکرد خوب آن ها جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان بیماران کرونایی بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه تجهیز و تهیه امکانات در بیمارستان شهدای عشایر انجام شده است و به منظور تأمین فضا، بیمارستان ارتش خرم آباد در صورت نیاز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به موضوع کمبود ماسک در کشور، تصریح کرد: در زمینه تهیه اقلام بهداشتی مانند الکل و ژل با توجه به تولید این مواد در داخل استان، مشکلی وجود نخواهد داشت که باید بر توزیع آن ها در جوامع هدف، کنترل صورت پذیرد.

خادمی اضافه کرد: پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت، کمیته های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با مشخص نمودن دستگاه های اجرایی به عنوان روسای این کمیته ها و شرح وظایف آنان، معین گردید که این کمیته ها ضمن اجرای دستورالعمل ها، گزارش اقدامات خود را به صورت روزانه ارائه خواهند داد.

خادمی ادامه داد: مدیران در هر نقطه از استان با توجه به شرایط می تواند اقدامات لازم در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان را در راستای کنترل و پیشگیری از این ویروس انجام دهند و نیازمند کسب دستور از جایی نیست.

وی یادآور شد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دوری از حضور در اماکن عمومی، تجمعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اقدامات لازم در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس و ابتلا به آن انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار