به کمپین «من در خانه می مانم» بپیوندیم

ساری (پانا) - کمپین «من در خانه می‌مانم» با توجه به پیک تهاجم ویروس کرونا در هفته‌های آتی، از مردم دعوت می‌کند که برای پیشگیری از این بیماری در خانه بمانند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
به کمپین «من در خانه می مانم» بپیوندیم

در حالی که در دو هفته اخیر شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مازندران تبدیل به اتفاق مهم و مورد توجه همگان شده، این روزها حرف از پیک تهاجم این ویروس است. وزارت بهداشت نیز از مردم خواسته است در روزهای آتی مراقب باشند و کمتر از خانه خارج شوند.

سعید نمکی وزیر بهداشت روز جمعه نهم اسفند، پس از تشکیل پنجمین جلسه «ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا» گفت: «با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین‌المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.»

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، در یک پیام توئیتری، روز جمعه ۹ اسفند، تاکید کرد که شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود و در خانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع و اجتماع در سراسر کشور در کنار رعایت نکات بهداشت فردی را راه‌های کنترل بیماری کووید ۱۹ در هفته‌های آتی برشمرد.

مازندران نیز با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی و تصویب مواردی چون تب‌سنجی همه مسافران در مبادی ورودی استان، تعطیلی مهدهای کودک و مدارس، دورکاری بانوان شاغل که دارای فرزندان زیر ۶ سال هستند، ضدعفونی کردن تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری، جایگاه های سوخت و محیط کشتارگاه های دام بصورت مرتب و روزانه و غیره به مقابله با شیوع بیماری کرونا رفت.

حال کمپینی تشیکل شده است تحت عنوان «من در خانه می‌مانم» که خانه را امن‌ترین جا برای پیشگیری از انتقال کرونا ویروس معرفی می‌کند و مردم را دعوت به درخانه ماندن می‌کند.

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این مورد گفته است: «با توجه به اینکه در پیک تهاجم ویروس کرونا قرار داریم این روند می بایست ادامه داشته باشد لذا از مردم عزیز تقاضا داریم در خانه هایشان بمانند تا بتوان سرعت سرایت و انتقال این ویروس را به حداقل برسانیم.»

او تاکید دارد که با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم باید با رعایت اصول بهداشتی و در اولویت قرار دادن آن بتوانیم موضوع کرونا را کنترل کنیم که بی شک با همراهی و همدلی مردم می توانیم در این کار مهم مانند سایر موارد سربلند باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار