تمهیدات بیمه سلامت خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا

اهواز (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت خوزستان، آخرین تمهیدات صورت گرفته توسط بیمه سلامت استان در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبرداد و گفت: اولین اقدام پرداخت  بیش از 103 میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی  و انعقاد قرارداد با بیمارستان جدید است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات بیمه سلامت خوزستان برای مقابله با ویروس کرونا



علی خسروی درجمع خبرنگاران، با اشاره به پرداخت اخیربیمه سلامت به مراکز درمانی خوزستان، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، تلاش کردیم با تامین اعتبار پرداخت بدهی ها را دراین شرایط حساس جهت هم افزایی و ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان تسریع ببخشیم.
او با اشاره به اهمیت پرداختی های بیمه سلامت به مراکز درمانی، افزود: بیمه سلامت توجه ویژه ای به پرداخت های منظم به مراکز درمانی داشته و اعتقاد داریم این پرداخت ها، نقش تعیین کننده ای در افزایش خدمات درمانی در این شرایط کنونی برای بیمه شدگان دارد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: تضمین کننده امنیت خاطر افراد در برابر بیماری ویکی از عوامل تهدیدکننده شهروندان عدم کافی مراکز برای ارائه خدمات است.
به این منظور بیمه سلامت برای ارائه خدمات بیشترو ایجاد آرامش در بیمه شدگان و جلوگیری از بار ترافیکی خدمات درمانی قرارداد جدید با بیمارستان شهید نیاکی ارتش منعقد کرده است بیمه شدگان در صورت داشتن علائم ویروس کرونا با مراجعه به این بیمارستان می توانند خدمات لازم را دریافت کنند.
خسروی یادآور شد: پرداخت اخیر به خدمات سطح یک روستایی به مبلغ 23 میلیارد و 186میلیون تومان در مرحله چهارم و پنجم وبالغ بر 1 میلیارد و 566 میلیون و چهارصد هزار تومان برای خسارت متفرقه دانشگاه ها و دانشکده های خوزستان انجام شده و انتظار می رود مراکز ارائه خدمات بر کیفیت کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند.
او در ادامه، با بیان اینکه به دانشگاه جندی شاپور اهواز بالغ بر 42 میلیارد و 212 میلیون تومان تا پایان مهرماه تسویه و علی الحساب آبان 98 پرداخت شده است، گفت: همچنین بالغ بر 12 میلیارد و 568 میلیون تومان بابت هزینه سطح یک روستایی پرسنلی مرحله(10،9،8) پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در باره پرداخت بدهی به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی تا پایان شهریور و مهرماه 98، عنوان کرد: بالغ بر 4میلیارد تومان به مراکز درمانی شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی، تصویربرداری، درمانگاهی، پزشکان، مراکز جراحی محدود و بیمارستانی پرداخت شد.
خسروی در تشریح جزییات پرداختی ها، گفت:مطالبات داروخانه های خصوصی در ماههای دی و بهمن 97 به مبلغ 13 میلیارد و 910 میلیون تومان پرداخت وبالغ بر 5 میلیارد و 899 میلیون تومان بابت هزینه آبان 98 پرداخت شده است.
سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوبه سوالات مردم درباره کرونا

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه شدگان اطلاع رسانی شده است، بیان کرد: بنا بر توصیه وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم به نیازهای اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تاکید کرد: در صورتی که مردم به پیامک ها و کلیپ های آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

خسروی عنوان کرد: مردم سعی کنند از رفت و آمدهای غیرضروری در مجامع خودداری کنند و کارهای خود را با استفاده از سامانه ها و به صورت الکترونیک انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد: هدف از راه اندازی مرکز پاسخگویی ۱۶۶۶ در راستای پاسخ به سوالات متداول مردم در خصوص ویروس کرونا است و با اعتبار دفترچه تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ دارندگان دفترچه بیمه سلامت نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست ‌.
سعی ما در کاهش بار مراجعات بیمه شدگان در جهت پیشگیری انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار