مدیرکل اموزش و پرورش استان بوشهر:

اولویت نخست ما، حفظ سلامتی دانش آموزان است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا سلامتی جامعه را تهدید می کند، اولویت نخست آموزش و پرورش حغظ سلامت دانش آموزان و سپس قطع نشدن جریان آموزش است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت نخست ما، حفظ سلامتی دانش آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی روز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق 18 گانه استان اظهار کرد: برای ارتقا کیفیت سلامت و بهداشت مدارس با وجود تعطیلی، اما همه مدارس استان ضدعفونی شده اند.

وی تصریح کرد: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می توان از این بیماری پیشگیری کرد که با همکاری فرهنگیان و خانواده ها از این بحران عبور خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت برنامه ریزی شده است، یادآور شد: این دوره با عنوان پیشگیری از بیماری های تنفسی حاد در 4 کلاس و با ظرفیت 6 هزار نفر برنامه ریزی شده که تا کنون 5 هزار فرهنگی استان در این دوره ثبت نام کرده اند.

کرمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مدارس تعطیل هستند اما با تلاش همه معلمان و با استفاده از شبکه های اجتماعی و در بستر اینترنت جریان آموزش در استان قطع نشده است و از مدیران مدارس می خواهیم متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، برنامه ریزی کرده تا به وضعیت آموزشی دانش آموزان لطمه وارد نشود.

وی بیان کرد: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به دلیل تعطیلی ناشی از انتشار ویروس کرونا، برنامه های آموزشی به صورت زنده و هفته آینده به صورت ضبط شده از شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است.

کرمی با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مدرسه مجازی به تعداد 107 هزار واحد آموزشی در کل کشور است، تصریح کرد: در استان نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش آموزان و همکاران به محتوای و فیلم های آموزشی، اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی جهت پخش زنده فیلم های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی کرده ایم.

وی یادآور شد: اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام می شوند و در هر صورت بنای ما معلم محوری است. سرگروه های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت کرده و ابتکارات و خلاقیت ها را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه اولیا نقش مهمی در آموزش دارند، افزود: در این ایام که دانش آموزان در منزل هستند انتظار داریم اولیا در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

کرمی گفت: با وجود اینکه دانش آموزان در مدارس حضور ندارند، اما مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشند تا معلمان بتوانند از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار