توزیع کود از طریق "اپلیکیشن مزرعه برکت" در کوار

شیراز(پانا) _معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از توزیع کود به صورت پایلوت از طریق "اپلیکیشن مزرعه برکت" در شهرستان کوار خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کود از طریق "اپلیکیشن مزرعه برکت" در کوار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان با اشاره به اینکه "اپلیکیشن مزرعه برکت" با هدف ارائه خدمات مختلف به بهره‌برداران بخش کشاورزی طراحی و پیاده‌سازی شده است،گفت: از طریق این اپلیکیشن کشاورزان می‌توانند درخواست‌های مورد نیاز خود را از راه دور به سهولت و در کمترین زمان، در بستر اینترنت و موبایل دریافت کنند.

به گفته وی، توزیع نهاده‌ها از جمله کود تنها بخشی از امکانات فراهم شده در این اپلیکیشن است که در حال حاضر به صورت پایلوت به اجرا در آمده است.

پژمان با بیان اینکه به منظور توزیع عادلانه کود و ساماندهی بازار این نهاده از طریق "اپلیکشین مزرعه برکت" اقدام می شود، افزود: با راه اندازی این نرم افزار امکان توزیع کود بر اساس نیاز گیاه نیز فراهم و علاوه بر آن میزان توزیع در شهرستان ها نیز به خوبی مدیریت می شود.

وی، از اپلیکیشن مزرعه به عنوان اولین سامانه نرم افزاری "نسخه نویسی گیاه‌پزشکی در کشور" نیز نام برد و تصریح کرد: با راه اندازی این بخش از سامانه نیز کشاورزان می‌توانند مشکل و درخواست خود را از طریق این نرم‌افزار به کلینیک‎های گیاه‌پزشکی ارسال و کارشناسان کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در صورت نیاز پس از بازدید میدانی و انجام آزمایش‌ آب و خاک نسخه مورد نیاز را تجویز ‌کنند.

پژمان ابراز کرد: شرط راه اندازی سامانه "نسخه نویسی گیاه‌پزشکی" رفع موانع مالی و فنی است و باید از سوی سازمان حفظ نباتات حمایت ملی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: توزیع بذور گواهی شده نیز در سال آینده توسط این سامانه صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول از دیگر خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن را انجام امورات مکانیزاسیون کشاورزی، همچون سم پاشی و... توسط افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

پژمان بیان کرد: کمک به تولید محصول گواهی شده و شناسایی مراکز تولید این گونه محصولات از دیگر مزایای " اپلیکیشن مزرعه برکت" است و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از طریق مدیران پهنه این اپلیکیشن را دریافت و از مزایای آن بهره مند شوند.

آدرس "اپلیکشین مزرعه برکت" http://Www.Mazraeh-barakat.ir است و کشاورزان با وارد کردن نام کاربری و کد ملی قادر به ورود در این سامانه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار