استفاده از توانمندی پزشکان خانواده، راه برون رفت از بحران بیماری کرونا است

شیراز(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، نقش پزشکان خانواده و مراقبان سلامت را در کنترل شیوع بیماری کرونا بی بدیل خواند و استفاده از این توانمندی را راه برون رفت از بحران بیماری کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۷۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از توانمندی پزشکان خانواده، راه برون رفت از بحران بیماری کرونا است

مهرزاد لطفی ادامه داد: ایفای این نقش موثر می‌تواند در الگو شدن و توسعه پزشک خانواده استان فارس به دیگر استان‌های کشور بسیار موثر باشد.

او بر بارگذاری فوری فلوچارت تشخیص و درمان بیماری کرونا در سطوح ارائه خدمات سرپایی در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) تاکید کرد.

ارسال پیامک معرفی وبگاه https://corona.sums.ac.ir/ به تمامی پزشکان خانواده استان در راستای ارتقای سطح آگاهی و به روز بودن اطلاعات آنان، دیگر دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اختصاص نام کاربری و رمز عبور به پزشکان خانواده استان در راستای استفاده از دستورالعمل‌های موجود در این وبگاه تاکید کرد.

لطفی بر اهمیت توزیع رسانه‌های آموزشی در پایگاه‌های پزشک خانواده تاکید کرد و اولویت‌بندی ارائه مراقبت‌های روتین طبق دستورالعمل معاونت بهداشت وزارت را تا پایان بحران بیماری در دستور کار قرار داد.

در پایان و پس از تبادل نظر اعضای این ستاد، مقرر شد پزشکان و مراقبان سلامتی که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از گروه های پرخطر محسوب می شوند، به شرط تایید کمیته داوری و هماهنگی و موافقت پزشک خانواده با جانشین تا پایان سال جاری در محل خدمت حاضر نشوند و بیماران از سوی جانشین او ویزیت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار