توصیه حکیم‌زاده درباره نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان

دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس رها شدگی کنند و این اصلاً به لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان توضیحاتی را ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توصیه حکیم‌زاده درباره نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما درباره نقش والدین در آموزش‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان گفت: به هیچ عنوان در این مسیر آموزش را متوقف نمی‌کنیم و به کمک صدا و سیما این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. از طرفی آموزگاران ما تلاش کردند با توجه به فرصت‌ها آموزش‌های خوبی را برای دانش آموزان فراهم کنند و البته نقش خانواده‌ها در این میان نباید نادیده گرفته شود، آنها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

او افزود: خانواده‌ها به خصوص در دوره ابتدایی نقش مهمی دارند، دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس رها شدگی کنند و این اصلاً به لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود. بنابراین من خواهشم از خانواده‌ها این است که برای روحیه دادن به دانش‌آموزان و ایجاد حس مسئولیت پذیری و تداوم نظم و انضباط در پیش بردن برنامه‌های درسی حتماً در کنار بچه ها باشند و در کنار کودکان خود برنامه‌های شبکه آموزش را تماشا کنند تا نتیجه مثبت را به دست بیاورند.

او تاکید کرد: دانش‌آموزان باید طبق یک برنامه روزانه آموزش را دنبال کند. ما در آموزش و پرورش نگاهمان این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اکنون والدین می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند که روند آموزشی و فرزندانشان به چه صورتی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: آرام نگه داشتن فضای خانه در زمانی که برنامه پخش می‌شود از طرف خانواده ضرورت دارد و باید این برنامه‌ها جدی گرفته شود. کودکان پایه‌های اول، دوم و سوم حتما نیازمند این هستند که والدینشان در حین پخش برنامه در کنار آنها باشند. والدین می‌توانند پس از اینکه برنامه درسی تمام شد از فرزندان خود درباره دروس سوال کنند و نظارت داشته باشند تا تکالیفشان را انجام دهند.

حکیم زاده بیان کرد: مراکز انجمن اولیا و مربیان فعال هستند و می‌توانند به این مراکز زنگ بزنند و یا مراجعه کنند و اگر سوال و شائبه وجود دارد از سوی این انجمن ها برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار