سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

مجازات سنگین در انتظار محتکران تجهیزات پزشکی

بیش از ۴۵ هزار زندانی به مرخصی رفتند

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که مجازات سنگین در انتظار محتکران تجهیزات و کالاهای پزشکی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مجازات سنگین در انتظار محتکران تجهیزات پزشکی

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری گفت: امروز جامعه ما شاهد شیوع ویروس کرونا درکشور و مبتلا شدن جمعی از هموطنان عزیز ما به این ویروس منحوس است و تلاش جامعه پزشکی و پرستاری به عنوان مدافعان سلامت کشور جای تقدیر دارد و کار آنها امروز نمونه بارز جهاد در راه خداست. امروز عزت جامعه پزشکی ما روزافزون شده و اعتماد مردم ما به این قشر تقویت شده است. از مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی تقاصا دارم که توصیه‌های جامعه پزشکی را مراعات کنند و عامل باشند تا بتوانیم با کمک هم شر این ویروس را از ایران اسلامی کوتاه کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امروز نشست اینجانب به لحاظ همین وضعیت و مراعات سلامت عزیزان با حداقل خبرنگاران برگزار شده است، گفت: توصیه پزشکان این است که مسافرت و اجتماعات برگزار نشود و زیارت ائمه به فرصت دیگری موکول شود و می توانیم از این شرایط برای خلوت با خداوند و توسل به اهل بیت عصمت حداکثر استفاده را ببریم.

5 اقدام قوه قضاییه در ایام شیوع کرونا

اسماعیلی درباره اقدامات قوه قضاییه در راستای شیوع کرونا اظهار کرد: ما در یک هفته اخیر شاهد چند اقدام مثبت و مهم بودیم. از ناحیه قوه قضاییه صدور بخشنامه مرخصی به زندانیان از سوی رئیس قوه قضاییه و اهتمام جدی در زندان‌ها و مراجع فضایی برای اجرای این بخشنامه انجام شد. همچنین صدور بخشنامه کاهش و کنترل زندانیان جدید الورود و زندان‌ها بود و اینکه اجرای احکام قطعی صادره به سال ۹۹ موکول شود.

وی افزود: همچنین در صدور مجازات از مجازات جایگزین حبس استفاده شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در قوه قضاییه به جهت حفظ سلامت کارکنان دستورالعمل‌هایی برای مراقبت لازم در محیط اداری و قضایی صادر شده است. چهارمین اقدام دستگاه قضا شروع بخشنامه متناسب‌سازی فرایند رسیدگی‌ها با شرایط امروز جامعه است. ما در قوه قضاییه خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم و به دنبال این هستیم که کار تعطیل نشود. با دستور رئیس قوه قضاییه از ناحیه معاون اول بخشنامه‌ای به کلیه واحدهای قضایی و اداری صادر شد.

اسماعیلی گفت: پنجمین اقدام ما اهتمام جدی، برخورد سریع، برخورد قاطع و برخورد بازدارنده و مناسب نسبت به پرونده‌های احتکار برای کسانی است که با سودجویی اقلام دارویی را احتکار کردند ابلاغ شد که بدون اغماض و در اسرع وقت تشکیل شد. کسانی که در این ایام و در حوزه مسایل دارویی و بهداشتی و درمانی دست به اعمال مجرمانه می‌زنند مطمئن باشند که کرونا زمستان را پشت سر می‌گذارد و مردم ما از این مسیر عبور می‌کنند اما سودجویان مهر ننگ ابدی روی پیشانی آنها است و سخت‌ترین مجازات در انتظار آنها است.

ارجاع ۱۱ پرونده احتکار تجهیزات پزشکی به دادگاه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ارتباط با پرونده‌های قاچاق و تجهیزات پزشکی به ویژه ماسک و دستکش پرونده‌هایی تشکیل شده است. 11 پرونده از پرونده‌های اخیر احتکار لوازم تجهیزات پزشکی ظرف یک هفته پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتهی به صدور کیفرخواست شد. این پرونده‌ها به شعب ویژه اخلال در نظام اقتصادی ارجاع شده است و به زودی در چند روز آینده جلسه دادگاه این متهمان به صورت علنی برگزار خواهد شد و مجازات سختی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد و اسامی آنها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر مورد جرم طبق تشخیص دادگاه بر اساس مصادیق افساد فی‌الارض تشخیص داده شود، مجازات اعدام و همچنین مجازت از 5 تا 20 سال حبس برای مرتکبین صادر خواهد شد. در این ایام بیش از 5 میلیون ماسک شناسایی و توقیف شد. این اقلام را نگه نداشتیم و تجهیزات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا در اختیار نیازمندان قرار بگیرد. دیشب هم در شهر ری با همکاری اطلاعات سپاه، انبارهای احتکار در شهر ری کشف شد و 23 میلیون جفت دستکش کشف شد.

اسماعیلی درباره افرادی که کلیپ‌هایی در فضای مجازی از آنها منتشر شده بود که اقدامات نامتعارفی در اماکن زیارتی انجام می‌دادند، گفت: اقدام این افراد موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده بود در مشهد و قم شناسایی شدند و اقدامات لازم انجام شد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: برخورد ما با اخلال گران به خصوص اخلالگران حوزه سلامت ادامه دارد.

بیش از 45 هزار زندانی به مرخصی رفتند

سخنگوی قوه قضاییه درباره سلامت زندانیان اعم از نازنین زاغری و سایر زندانیان امنیتی گفت: ما به زندانیان مرخصی دادیم و بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و بهداشت و سلامت زندانیان با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است. نازنین زاغری در سلامت کامل است و فضاسازی شد و دیروز با خانواده‌اش تماس داشت.

وی گفت: برخی دیگر از زندانیان در بیرونند و یک نفر دیگر هم مقدمات اعطای مرخصی‌اش فراهم شده و ظرف امروز و فردا به مرخصی می‌آیند و سلامت زندانیان برای ما اهمیت دارد و امنیتی و غیرامنیتی ندارد و شرایط امنیتی‌ها به مراتب بهتر است.

اسماعیلی درباره یکی پرونده‌های اخلال در نظام ارزی گفت: تیمور عامری به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل 20 سال حبس و جزای نقدی، محمد حسین زندیه به تحمل ۵ سال حبس و جزای نقدی و علی اصغر سلطانی گهر به تحمل شلاق و جزای نقدی محکوم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار