400 بازرس روزانه از واحدهای نانوایی مازندران بازدید می‌کنند

نانوایی‌ها به جای پول نقد از کارت‌خوان استفاده کنند

ساری (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد که 400 بازرس به صورت روزانه از واحدهای نانوایی استان بازدید کرده و نکات بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت چهره به چهره آموزش می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
400 بازرس روزانه از واحدهای نانوایی مازندران بازدید می‌کنند

حسن خیریان‌پور در جلسه‌ای که برای مقابله با ویروس کرونا در واحدهای نانوایی برگزار شد، گفت: «روزانه 400 بازرس از واحدهای نانوایی بازدید و موارد بهداشت فردی و بهداشت محیط را کنترل و مراقبت خواهند کرد.»

او با اشاره به اینکه واحد های نانوایی با تغذیه مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند گفت: بسیار ضروریست از سلامتی خود و رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل کرده و چنانچه علائمی از بیماری را داشتند در نانوایی ها حضور پیدا نکنند.

خیریان‌پور تأکید کرد: نانوایی‌ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری و باتوجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال این ویروس است از گرفتن آن اجتناب و از کارت‌خوان استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی با بیان این نکته که ماسک برای کارکنان نانوایی ها ضروری است افزود: تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان بر روی آن قرار می‌گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع به کار ضدعفونی و گند زدایی شود و حداقل یکبار در روز لباس کار خود را تعویض کنند.

او از اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، غله و خدمات بازرگانی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه خبازان خواست با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتشار بسیار بالایی دارد و حفظ امنیت سلامت مردم شریف استان در اولویت قرار دارد؛ ضمن نظارت جدی و مستمر بر نانوایی ها، با نانوایانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی لازم صوت گرفته و با تهیه و نصب بنر و یا چاپ بروشور اطلاعات کافی در این زمینه را به مردم شریف استان ارائه کنند.

در مازندران حدود 4900 واحد نانوایی به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار