استاندار قزوین: شناسایی 37 مورد مثبت کرونا و 3 فوتی در قزوین

قزوین (پانا) - استاندار قزوین از شناسایی 37 مورد مثبت کرونا در استان خبر داد و اعلام کرد که تاکنون 3 بیمار کرونا در استان فوت کرده اند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین: شناسایی 37 مورد مثبت کرونا و 3 فوتی در قزوین

هدایت الله جمالی پور در جمع خبرنگاران از تردد و ازدحام شهروندان قزوین در فضاهای بیرون از منزل انتقاد و اظهار کرد: دولت مدارس را تعطیل می کند که شهروندان در خانه بمانند، اما می‌بینیم که شهروندان با فرزندانشان در حال خرید هستند، مردم باید به خاطر حفظ جان و سلامت خود و خانواده تحمل کنند و در خانه بمانند.

جمالی پور اضافه کرد: حضور مردم در بازارها و مراکز تجاری برای خرید؛ رفتار مناسبی در وضعیت کنونی نیست، اگر هم ضرورتی برای خرید کردن وجود دارد، تنهایی این کار صورت بگیرد، نه اینکه چند نفری به بازار رفته و ازدحام ایجاد کنند، واقعیت این است که همه شهروندان باید موارد پیشگیری را رعایت کرده و تذکرات را جدی بگیرند تا از این دوره گذار عبور کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه ساعات اداری استان قزوین برای رفاه حال شهروندان به ۱۲ و ۳۰ دقیقه کاهش یافته است، گفت: کاهش ساعات اداری نباید به تردد و حضور بیشتر مردم در مراکز تجاری و خیابان‌ها منجر شود، چرا که مردم خط مقدم این بیماری ویروسی هستند و همه باید تلاش کنیم با خودمراقبتی و در خانه ماندن از آسیب بیشتر مصون بمانیم.

جمالی پور با بیان اینکه در هیچ کشوری به تعداد افراد جامعه تخت بیمارستانی وجود ندارد، گفت: لازم است که پیشگیری در جامعه افزایش یافته و مردم قبل از بستری شدن در مراکز درمانی برای صیانت از جان خودشان پیش‌قدم باشند.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین در ادامه به آمار مبتلایان به کرونا پرداخت و تشریح کرد: از ابتدای ورود این ویروس به استان قزوین، ۲۷۲ نفر به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که از این میان فقط ۱۷۰ نفر تشخیص داده شد تا بستری صورت بگیرد.

جمالی پور تصریح کرد: از افراد بستری شده آزمایش کرونا گرفته شد که نتیجه ۳۷ بیمار مثبت بود و پس از آن با مراقبت‌ها و انجام اقدامات درمانی ۱۵ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

استاندار قزوین به فوت سه نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بررسی پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که این افراد همه بالای ۶۰ سال سن داشته و دارای بیماری زمینه ای و مزمن بوده‌اند.

او همچنین بیان کرد: با وجود اینکه ابتلا به این بیماری در قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور پایین تر است، اما تمام سناریوهای لازم بررسی شده و بخش درمان و پشتیبانی ما در حالت آماده باش کامل است تا در صورت نیاز بیمارستان صحرایی ظرف مدت چند ساعت احداث و راه اندازی شود.

جمالی پور در خصوص کنترل ورود و خروج راه‌های ارتباطی استان قزوین نیز گفت: تمام راههای ورود و خروج استان تحت نظارت و کنترل قرار دارند و کادر هلال احمر ما در این مکان‌ها مستقر شده است تا اگر کسی مورد مشکوکی به بیماری کرونا داشته باشد، از همان جا به مراکز درمانی هدایت شود.

استاندار قزوین در مورد بازار شب عید نظارت لازم بر اجناس و کالاها تاکید کرد: اگرچه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اقتصادی استاندار، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، تعزیرات و سازمان صمت به طور مستمر برگزار می‌شود، اما همه چیز به مشارکت مردم و انصاف مغازه داران بستگی دارد، نباید همه چیز را پلیسی کرد و با ابزار زور و قانون وارد عمل شد.

جمالی پور تصریح کرد: مغازه دار باید بر اساس قیمت تعیین شده کالا را به دست مردم برساند، اگر انصاف را در زندگی رعایت نکنیم هرگز قادر نخواهیم بود کشورمان را بسازیم، ما مسلمان هستیم و انتظار داریم در امر حکومت داری و کمک به همدیگر پیشگام باشیم، بنابراین از همه کسبه ها انتظار داریم که اخلاق و دینداری را مدنظر قرار دهند و اگر اگر کسی از دایره اخلاق خارج شد، ناچاریم از ابزارهای قانونی وارد عمل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار