معاون محیط زیست در گفت‌وگو با پانا

تدوین برنامه 10 ساله برای حفاظت از تالاب انزلی

تهران (پانا) - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه 10 ساله برای حفاظت از تالاب انزلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه 10 ساله برای حفاظت از تالاب انزلی

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره وضع تالاب انزلی و برنامه حفاطت از این تالاب اظهار کرد: مطالعات آژانس جایکا (همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) درباره تالاب انزلی به اتمام رسیده است. قرار است برنامه ۱۰ ساله‌ای برای تالاب انزلی تدوین شود که زیرمجموعه‌های متولی در استان گیلان، مکلف به اجرای آن هستند و سابقه همکاری محیط زیست با ژاپن در پروژه‌های تالاب انزلی، جزیره قشم و روی جنگل‌های حرا و توانمندسازی مردم بومی برای حفظ تالاب است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تالاب انزلی یکی از اکوسیستم‌های ارزشمند استان گیلان است، گفت: مشخص شدن محدوده تالاب انزلی یکی از اقداماتی است که در راستای حفاظت از تالاب انزلی در دستور کار است که تا قبل از آغاز سال جدید در دست اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: گیلان از مهمترین استان های زیست محیطی کشور است و تاکنون برای حفاظت از تالاب انزلی این استان جلسات متعددی با معاونان ریاست جمهوری از جمله اسحاق جهانگیری برای رفع مشکلات تالاب انزلی داشتیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست سیاست‌های جدیدی را برای مدیریت تالاب‌ها از جمله تالاب انزلی شروع کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این سیاست‌ها تعیین نیاز آبی تالاب‌ها از جمله تالاب انزلی است منتهی علاوه بر نیاز آبی، باید مشکلات زیست محیطی این تالاب نیز برطرف شود.

لاهیجان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای تالاب‌ها حدود ۹۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شده بود که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است. همچنین برای سال آینده هم یکصد میلیارد تومان بودجه برای تالاب‌ها پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار