۲ اسفند حماسه می سازیم؛

می آییم همچو باران، بخاطر اتحاد، برای ایران!

ارومیه (پانا) - می خواهند به اسم قوم و قبیله، وحدت را از ما بگیرند و دیکته کنند هر آنچه را که می‌خواهند. گفته‌اند این شهر آتش زیر خاکستر است و رفته رفته خاکسترها گُر می گیرند اما فکر این را نکرده اند که اتحاد ناگسستنی ما همان آب روی آتش است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

از ماه ها که چه عرض کنم از سال‌های قبل و شاید دهه‌های گذشته، تُرک جماعت را نشانه گرفته و برای کردها خط و نشان کشیده اند و بالعکس! انگار هر انتخاباتی که در این شهر برگزار شود برایشان به مثابه میدان عملیات است.

انتخابات شورای شهر که تمام می‌شود از فردای اعلام نتایج برای انتخابات مجلس برنامه ریزی می کنند و نتیجه انتخابات مجلس که معلوم شد دوباره اسب شان برای تاختن در میدان انتخابات شورا زین می‌شود.

شهر ارومیه را رنگین کمان اقوام و ادیان می نامند و همیشه و همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که ترک‌ها و کردها همیشه در مدار وحدت و حول محوری به نام انقلاب اسلامی چرخیده اند. ترکها جوانانشان را لب مرز فرستاده اند تا در کنار کردهای ساکن مرز و عشایر از کیان انقلاب و نظام دفاع کنند و کیست که نداند ترک و کرد برای یکپارچه ماندن شهر، فرزندانشان را بدون کفن و با همان لباس خونین در قطعه شهدا دفن کرده اند.

خودشان هم می دانند افروختن جنگ میان کرد و ترک نتیجه ای جز شکست برایشان ندارد اما چه کنند که عادت کرده اند به این اختلاف افکنی. ۲ اسفند که بیاید صف‌های طویلی را خواهیم دید که مردم برای ادای دین می آیند. می آیند تا بگویند کرد و ترک در کنار یکدیگر صاحب سرزمینی به نام ایران هستند. خواهند آمد و خواهند گفت اتحاد شان ناگسستنی است و فارغ از هر و نتیجه پای آرمان هایشان ایستاده اند. می‌خواهند بگویند انتخابات ها می آیند و می روند، نمایندگان انتخاب می شوند ولی آنچه که می ماند همین اتحاد و همدلی است و سربلندی ایران!

یادداشت از مرتضی حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار