سیل به ۸۵۳ واحد مسکونی در بروجرد خسارت زد

لرستان(پانا)- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل موجب وارد شدن خسارت به ۸۵۳ واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سیل به ۸۵۳ واحد مسکونی در بروجرد خسارت زد

محمد حسن ریاضتی عنوان کرد: از این تعداد ۷۹۰ واحد روستایی و مابقی شهری است.

وی گفت: از مجموع واحد های آسیب دیده روستایی ۳۶۰ مورد تخریب و ۴۳۰ واحد نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

ریاضتی مجموع واحدهای شهری آسیب دیده را ۱۶ واحد احداثی و ۴۷ واحد تعمیری اعلام کرد، ادامه داد: میزان خسارت وارده ناشی از سیل به واحدهای مسکونی این شهرستان ۳۳۶ میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد اضافه کرد: برای احداث هر واحد شهری ۸۰ میلیون تومان و تعمیر ۱۵ میلیون تومان و ساخت هر واحد روستا ۷۰ میلیون تومان و تعمیر آن ۱۵ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: از مجموع واحدهای روستایی آسیب دیده ۴۳ روستا بخش مرکزی و ۱۵ روستا در بخش اشترینان است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شده از سیل فروردین ماه سالجاری در این شهرستان احداث شد.
وی افزود: برای احداث این واحدهای روستایی ۷۶ میلیون تومان وام بلاعوض، تسهیلاتی و معیشتی پرداخت شده که در مجموع ۳۳ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجردتصریح کرد: در این راستا ۲۲ واحد مسکونی نیز در شهر بروجرد دچار آسیب شده بود که برای احداث هر واحد مسکن در شهر ۸۶ میلیون تومان در مجموع یک میلیارد و ۸۹ میلیوون تومان وام پرداخت شده است.
ریاضتی بیان کرد: امسال همچنین در قالب تعمیرات واحدهای تخریبی از سیل ۱۹۰ واحد وام تعمیرات در شهر و روستا هر مورد ۱۵ میلیون تومان درمجموع ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: در سالجاری ۳۸ میلیارد و ۱۸میلیون تومان در راستای مسکن آسیب دیده ناشی از سیل در سطح شهر و روستاهای بروجرد هزینه شده که در این راستا کار تعمیرات ۱۰۰ درصد و واحدهای احداثی نیز تا ۷۰درصد احداث شده اند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: ۸۴درصد واحدهای مسکونی این شهرستان از مجموع ۲۴ هزار واحد تبدیل به احسن شده اند.

سیل هفته گذشته بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر و روستاهای مختلف لرستان خسارت وارد کرده است.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲، ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار