بازدید سفیر ایران در افغانستان از گمرک دوغارون

تایباد(پانا)- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، در گمرک دوغارون حضور یافت و از روند آزمایشات تب سنجی و دوربین حرارتی مستقر در این مرز بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سفیر ایران در افغانستان از گمرک دوغارون

بهادر امینیان در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: ایجاد اطمینان از وجود سلامت در ترددهای این منطقه و تداوم ارتباطات اقتصادی به خصوص صادرات، از جمله مهمترین مسائل و نگرانی های ما در مرز دوغارون است که مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود نیاورد‌.

وی ادامه داد: خوشبختانه تدابیر خیلی خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا در گمرک دوغارون اندیشیده شده است و اینجا [گمرک دوغارون] دومین مکانی است که بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) به دوربین حرارتی مجهز شده است.
امینیان در خصوص صدور ویزا برای اتباع افغانستان تصریح کرد: مدتی است صدور ویزا برای مردم افغانستان متوقف شده است و هر ترددی که صورت می گیرد؛ با اطمینان بر نبود هیچ مشکلی انجام می پذیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افزود: طبق آخرین گزارش ها، حتی یک مورد ابتلا و یا مظنون به کرونا ویروس در مرز و شهرستان تایباد نداشتیم.

وی با بیان اینکه شرایط نسبتاً در افغانستان تحت کنترل است؛ گفت: چند مورد در این کشور در قرنطینه هستند و افغانستان توانسته است با کمک های جامعه بین المللی تمهیدات خوبی در این کشور بیندیشد.
ا مینیان در رابطه با روابط اقتصادی و فرهنگی بین ایران و افغانستان گفت: سالانه دو میلیارد دلار از این مرز صادرات صورت می گیرد و از نظر جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و زبانی روابط خوبی با ملت و دولت افغانستان داریم.

وی درباره گسترش این روابط نیز گفت: امیدواریم با کاهش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان بتوانیم پیوندهای ساختاری بیشتری را با این کشور برقرار کنیم و این پیوند ها می توانند در حوزه های راه آهن، خط لوله نفت، تامین انرژی، برق و دیگر پیوندهای ساختاری باشند.

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان و سرکنسول ایران در شهر هرات به همراه دکتر امینیان از گمرک دوغارون نیز بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار