زهیر توکلی: رویکرد آموزشی در مهرواره شعر کانون بیشتر مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - عضو هیأت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری معتقد است باید رویکرد آموزشی این رویداد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
زهیر توکلی: رویکرد آموزشی در مهرواره شعر کانون بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، زهیر توکلی از اعضای هیأت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون درباره ارزیابی خود از کیفیت آثار ارائه شده در این رویداد، گفت: در این مهرواره کار انجمن‌های ادبی محسوس بود و وقتی آثار را غربال می‌کنید متوجه می‌شوید کدام انجمن‌های ادبی فعال‌تر بوده‌اند.

وی یادآور شد: باید به احترام کارشناسان و مربیانی که در انجمن‌های ادبی استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ایستاد. توصیه‌ام به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که انجمن‌های ادبی استان‌ها را تقویت و قوی‌تر کنند.

توکلی با اشاره به اینکه برخی شاعران شرکت‌کننده در مهرواره شعر کانون تجربی و برخی حرفه‌ای کار می‌کنند، اظهار کرد: مجموع آثار شرکت کننده در مهرواره سالم بود و شرکت کنندگان در بخش شعر کلاسیک بر اساس اصول شعر کلاسیک و معیارهای شعر سنتی پرورش پیدا کرده بودند.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که بسیار مشهود بود این است که نوجوانان، فقر مطالعه شعر جدی دارند. توصیه‌ام به کانون این است که کتابخانه‌های انجمن‌های ادبی استان‌ها را غنی‌تر کنند تا آنان با آثار مختلف آشنا شوند.

عضو هیأت داوران بخش شعر کلاسیک دومین مهرواره شعر «آفرینش» اعضای نوجوان و ارشد کانون توضیح داد: باید برای نوجوانان کارگاه‌های آموزشی مختلف با حضور شاعرانی که تجربه فعالیت قابل قبولی دارند و در عین حال توانایی کار با نوجوانان و جوانان را دارند، برگزار کرد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: بهتر است در صورت امکان حتی مهرواره‌های استانی نیز برگزار شود تا نوجوانان با سلایق مختلف آشنا شوند. آنان باید بفهمند که دنیای شعر خیلی متنوع است و در این تنوع باید راه خود را پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار