ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به استان‌ها

تهران (پانا) - سازمان نهضت سوادآموزی کشورمتن  تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را به استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ تفاهم‌نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به استان‌ها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان نهضت سوادآموزی در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه کشور و باهدف به صفر رساندن بیسوادی و اجری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست‌های سازمانی تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منعقد و جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها با تشکیل جلسات مشترک با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سایر واحدهای ذی‌ربط باید زمینه اجرای کامل این توافق‌نامه را در استان‌ها فراهم کنند و پس از بررسی راه‌های همکاری نسبت به ارسال گزارش به سازمان نهضت سوادآموزی اقدام کنند.

ارتقای شاخص سواد از طریق توسعه دانش بهره‌برداران باسواد و کم‌سواد بخش کشاورزی در گروه سنی 10 تا 49 سال هدف اصلی این تفاهم‌نامه است و تشکیل کمیته راهبری، شناسایی گروه‌های هدف، تأمین مربیان و آموزش‌دهندگان، ساماندهی و تبادل بانک‌های اطلاعاتی طرفین، برآورد و تأمین هزینه‌های سوادآموزی بهره‌برداران از تعهدات مشترک است.

همچنین نیازسنجی آموزش بهره‌برداران، شناسایی و معرفی مربیان مورد نیاز، تدوین و نشر محتوای آموزشی الکترونیکی و... از تعهدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ساده‌نویسی و ویراستاری کتاب‌های آموزشی، تولید و توزیع نشریات آموزشی، پوشش بهره‌برداران بی‌سواد، نظارت و اجرای پایانی و صدور گواهینامه تحصیلی از تعهدات سازمان نهضت سوادآموزی در این توافق‌نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار