بهبود یافتن 15 نفر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - 15 نفر از مبتلایان و یا افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در اردبیل بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبود یافتن 15 نفر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل

قدرت اخوان اکبری؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 51 نفر به دلیل ابتلا و یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا در اردبیل و دیگر شهرها بستری هستند که از این تعداد 8 نفر افراد مسن که دارای بیماری‌های زمینه ای دیگری هستند در بخش مراقبتهای ویژه کرونا نگهداری می شوند.
او با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل تایید نشده است گفت: در دو هفته آتی شاهد خودنمایی بیشتر بیماری کرونا در استان خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه ممکن است افراد زیادی به ویروس این بیماری مبتلا بوده اما خودشان بی خبر باشند افزود: پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل در ۱۵ روز آتی افزایش قابل ملاحظه ای یابد و ضروری است مردم به‌ویژه بیماران، سالمندان و کودکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در خانه مانده و اهالی استان از انجام هرگونه سفر اکیدا بپرهیزند.
اخوان اکبری تاکید کرد: شهروندان استان اردبیل باید از هرگونه مسافرت به سایر شهرهای استان، شهرهای همجوار و به‌ویژه استان گیلان خودداری کنند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده هم اینک در استان اردبیل ابتلای ۱۰ نفر به بیماری کرونا تایید شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی اردبیل همچنین با صدور اطلاعیه‌ای سفر شهروندان استان اردبیل به استان گیلان را مخاطره‌آمیز خواند و درباره آن هشدار داد.
این دانشگاه در اطلاعیه خود اعلام کرده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان‌های همجوار به‌ویژه وضعیت حاد و اضطراری پیش آمده در استان گیلان و شیوع گسترده آن در مناطق مختلف این استان از مردم فهیم استان اردبیل تقاضا داریم، توصیه‌ها را جدی شمرده و از هر گونه مسافرت تفریحی و یا کاری به شهرهای استان گیلان اکیدا خودداری کنند.
این دانشگاه از شهروندان استان خواسته است تا در خانه‌های خود مانده و تا اطلاع ثانوی از سفر به شهرهای همجوار نیز خودداری کنند.
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزوده است: انتظار داریم مردم هوشیار استان اردبیل این اطلاعیه را به منزله هشدار تلقی کرده و دانشگاه علوم پزشکی را در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری مسری یاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار