بیش از ۹۰ درصد از وسایل نقلیه سنگین از تست‌های مراکز معاینه فنی جواز قبولی گرفتند

ارومیه (پانا) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:بیش از ۹۰ درصد از وسایل نقلیه سنگین از تست‌های مراکز معاینه فنی جواز قبولی گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۰ درصد از وسایل نقلیه سنگین از تست‌های مراکز معاینه فنی جواز قبولی گرفتند

ارسلان شکری گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه نزدیک به ۴۶ هزار دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس جهت تست و معاینه فنی به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه نمودند.

ارسلان شکری تصریح کرد: از نزدیک به ۴۶ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان بیشتر از ۴۱ هزار خودرو از معاینه فنی قبول و بیش از ۴ هزار خودرو نیز از آزمایش‌ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.

او بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی را به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان ذکر کرد و افزود: شاخصه‌هایی همچون میزان آلاینده ها، آلودگی صوتی، لغزش جانبی چراغ ها، کیلومتر شمار (تست سرعت)، عملکرد سیستم ترمزها، لقی جلوبندی و فرمان، نور چراغ ها، فرسودگی خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک در آزمایشات فنی وسایط نقلیه سنگین در مراکز معاینه فنی بررسی میشود.

شکری تصریح کرد: عملکرد سیستم ترمز‌ها بیشترین علت ردی معاینه فنی در کامیون ها، کشنده‌ها و اتوبوس‌ها و میزان آلایندگی و تست ظاهری اطراف بدنه نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

او بیان کرد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفر‌های جاده‌ای برخوردار بوده و بویژه در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها این معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی دنبال میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار