سپاه و ارتش در قزوین برای مقابله با کرونا به میدان می آیند

قزوین (پانا) - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: سپاه و ارتش در استان قزوین برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها در مقابله با کرونا وارد عمل می شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سپاه و ارتش در قزوین برای مقابله با کرونا به میدان می آیند

سدحسین بی نیاز با اشاره به برگزاری نشست این ستاد به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت و توانمندی نیروی سپاه و ارتش به منظور ضدعفونی سازی معابر و اماکن عمومی در استان استفاده شود.

او افزود: در این نشست همچنین مقرر شد همه امکانات و ظرفیت های دستگاه ها در استان برای مقابله و مهار کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی بپردازند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به کاهش سه ساعته کار ادارات و بانک ها در استان تا پایان هفته جاری، عنوان کرد: مقرر شد تا مدیران دستگاه ها هیچ گونه ممانعت و سخت گیری نسبت به مرخصی کارمندان به‌ویژه افراد بیمار نداشته باشند و در صورت امکان از ظرفیت دورکاری برای کارکنان خود به ویژه بانوان دارای فرزند دبستانی و خردسال، کارمندان جانباز و دارای بیماری زمینه ای استفاده کنند.

بی‌نیاز بیان کرد: استقرار تیم‌های بهداشتی جهت رصد وضعیت سلامت مسافران عبوری در مبادی ورودی و خروجی استان و همچنین اماکن پرترافیک و پر ازدحام از دیگر مباحث این نشست بود.

او با بیان اینکه در این نشست از خدمات نیروهای جان برکف درمانی در بیمارستان ها قدردانی شد، اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت این عزیزان از رسانه ها خواسته شد که اعلام کنند افراد عادی نیاز چندانی به استفاده از ماسک نداشته و باید شهروندان به گونه ای رفتار کنند که اقلام بهداشتی مانند ماسک به میزان کافی در اختیار بیماران و همچنین پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند قرار بگیرد.

بی‌نیاز از رسانه ها خواست تا به منظور جلوگیری از ایجاد جو روانی منفی و شایعه پردازی در فضای مجازی اخبار مربوط به آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا را هر روز بعدازظهر از طریق اعلام عمومی سخنگوی وزارت بهداشت و مسوول اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا که در شبکه خبر پخش می شود دنبال کنند و از درج هرگونه اخبار غیررسمی در این خصوص خودداری کنند.

تعداد بیماران قطعی مبتلا به کرونا در استان قزوین هشت نفر اعلام شده که ۲ تن از آنها جان باخته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار