ارائه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی فارس برای جلوگیری از شیوع کرونا

شیراز (پانا) - در ایام شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از سلامت بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران؛ خدماتی از طریق سامانه غیر حضوری فراهم شده که لازم است مخاطبین سازمان قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی فارس برای جلوگیری از شیوع کرونا

ابراهیم کشاورز؛ مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: مهمترین خدمتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می کنند، مربوط به دفترچه های درمانی است.

او بیان کرد: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری مذکور درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

کشاورز در خصوص تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی گفت: تمام دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن‌ماه اعتبار داشته‌اند بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا کارگزاری ها تا پایان فروردین ماه 1399 دارای اعتبار خواهند بود.

او ثبت و پیگیری درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیر حضوری قابل انجام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: در حال حاضر نیز حدود 97 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش تأمین اجتماعی فارس به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نیست.

حذف اخذ اثر انگشت، انجام معاینات پزشکی بدون بیمه پردازی، بازرسی های احراز اشتغال بیمه شدگان و برگزاری کمیسیون های پزشکی از جمله این موارد است.

کشاورز در ادامه به ایجاد تغییراتی در روند فرآیندهای بیمه ای تا پایان اسفند ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: در این راستا اخذ اثر انگشت در کلیه قراردادها و فرم ­های مربوط به فرآیندهای حضوری ارائه خدمات بیمه ای متوقف می شود.

او در ادامه از حذف انجام معاینات پزشکی بدون بیمه پردازی خبر داد و گفت: برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه های غیر اجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ... نیاز به انجام معاینات پزشکی بدون بیمه‌پردازی تا پایان اسفند 98 نبوده و طی تعهد کتبی در زمان مناسب دیگری معاینات انجام خواهد شد.

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس همچنین عنوان کرد: کلیه بازرسی های مرتبط با تایید احراز اشتغال و همچنین بازرسی های مربوط به امور بیمه‌شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و... در مهلت تعیین شده نیز تا اطلاع ثانوی صورت نمی پذیرد.

کشاورز در ادامه در زمینه موارد پزشکی نیز افزود: برگزاری جلسات کمیسیون­های پزشکی و معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی لغایت پایان اسفند 98 موقتاً تعلیق می گردد که در این راستا به ­منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در موارد قانونی تامین اجتماعی متقاضیان به نحوی راهنمایی می‌شوند تا نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی اقدام نمایند.

او تصریح کرد: معرفی بیمه شدگان به پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی جهت بررسی استراحت پزشکی لغایت پایان اسفند 98ضرورتی ندارد، اما چنانچه تمدید اعتبار دفاتر درمانی مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت صدور سند علی الحساب و پرداخت حداکثر 50% غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی توسط شعبه تامین اجتماعی انجام می پذیرد و پرداخت مابقی مبلغ ایام بیماری طبق ضوابط مربوطه مشروط به تائید گواهی استراحت توسط مراجع ذیربط خواهد بود.

مدیر کل اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در ادامه به نحوه برگزاری جلسات کمیته سوابق مورد ادعای بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: جلسات کمیته های ادعای سابقه فقط در خصوص بیمه‌­شدگانی تشکیل می‌شود که بررسی پرونده آنها تا پایان سال 1398 حائز اهمیت باشد و تایید آنها منجر به برقراری بازنشستگی، ازکارافتادگی و ... می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار