مشکل مواد ضدعفونی کننده تا دو هفته دیگر حل می‌شود

تهران (پانا) - عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با تهمیدات اندیشیده شده برای افزایش ظرفیت خطوط تولید، مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده در بازار تا دو هفته دیگر حل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مشکل مواد ضدعفونی کننده تا دو هفته دیگر حل می‌شود

به گزارش ایسنا، با افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در کشور، تقاضای مردم برای خرید محصولات بهداشتی و به طور خاص مواد ضدعفونی کننده به شدت افزایش یافته و همین مسئله به کمیاب شدن برخی از این محصولات در در روزهای گذشته منجر شده است.

بر این اساس، در روزهای گذشته با پیگیری‌های وزارت صمت و وزارت بهداشت بنا شده کارخانه‌های فعال در این حوزه با افزایش ظرفیت، در چند شیفت کاری، این محصولات را تولید کرده و به بازار برسانند و کارخانه‌هایی که زیرساخت‌های تولید این محصولات را دارند نیز شرایط را برای تولید مواد ضدعفونی کننده فراهم کنند.

با گذشت چند روز از موج شیوع کرونا در ایران، هنوز به میزان نیاز جامعه این مواد ضدعفونی کننده وارد بازار نشده و همین امر، این نگرانی را به وجود آورده که نیاز مردم به طور کامل تامین نشود. موضوعی که علی نقیب، عضو اتاق بازرگانی تهران آن را رد کرده و می گوید ظرف دو هفته آینده این مواد ضدعفونی برای تامین نیاز جامعه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بر اساس اظهارات نقیب که از سوی اتاق بازرگانی تهران منتشر شده، نگرانی مردم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و افزایش تقاضا برای خرید و تامین مواد ضدعفونی‌کننده، باعث کمیاب شدن این موادِ بهداشتی در سطح کشور شده است، اما با تسهیلاتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص اتخاذ کرده، بسیاری از شرکت‌های بهداشتی، زمینه‌ افزایش تولید یا راه‌اندازی خط تولید را در کارخانه های خود ایجاد کرده‌اند.

نقیب با تاکید بر اینکه نیاز بازار، ظرفیت تولید را تعیین می‌کند، گفت: در کشور ظرفیت تولید بالایی برای تامین مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده وجود دارد، اما با توجه به جو روانی موجود و التهابی که در جامعه ایجاد شده، شاید بسیاری از خانواده‌ها بیش از نیاز واقعی خود خرید کنند که با افزایش خط تولید صنایع بهداشتی این مشکل نیز طی دو هفته آینده برطرف می‌شود. در چنین شرایط دشواری، دور از انصاف است که شرکت‌ها بخواهند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند و موقعیت حساسِ کنونی را بیش از پیش، برای مردم سخت‌تر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار