در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران؛

علیرضا کمرئی: آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود

در شرایط کنونی حضور و غیاب آموزش‌های تلویزیونی، صرفا با نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود، دانش‌آموزان می‌توانند در صورت نیاز مجدد آموزش‌ها را در تلویزیون ببینند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کمرئی: آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود

علیرضا کمرئی در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران با اشاره به آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان گفت: «مدرسه تنها محل یادگیری نیست و محیط‌های دیگری هم وجود دارد که در آموزش نقش موثر دارند. تجربه بسیار خوبی برای آموزش‌های الکترونیکی و آموزش از راه دور وجود دارد که خلا عقب افتادگی درسی دانش‌آموزان را جبران می‌کند.».

او در ادامه با بیان سازوکارهای جبران تعطیلات افزود: «آموزش از راه دور یکی از روش‌های تعلیم و تربیت در دنیا است البته این آموزش هیچگاه جای تعلیم و تربیت حضوری را نخواهد گرفت. براساس ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی، مدارس و استان‌ها موظف‌اند تا تعطیلات را جبران کنند. ما در گام اول آموزش فراگیر و عادلانه را در نظر گرفتیم که در این راستا حدود ۸۴ آموزش در هفته داریم.»

کمرئی اضافه کرد: «آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود، دانش‌آموزان می‌توانند در صورت نیاز مجدد آموزش‌ها را در تلویزیون ببینند. پژوهش‌های مختلف انجام شده نشان می‌دهد برخی آموزش‌ها مانند آموزش ریاضی و فیزیک از طریق تصویری و آموزش از راه دور تاثیرگذاری بیشتری دارند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این برهه زمانی فرصت زمانی بی‌نظیری برای آموزش و پرورش خواهد بود بر کمک به آموزش بهتر از طریق مشاهده تصویری، تمرین و تکرار بیشتر تاکید کرد.

او در پایان با بیان اینکه در شرایط کنونی حضور و غیاب برنامه تلویزیون مدرسه صرفا با نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد، درباره معیار انتخاب معلمان در این آموزش‌ها گفت: «از معلمان خبره که سرگروه‌های درسی استان‌ها بودند در این راستا استفاده کردیم. همچنین گروه‌های ارزیابی برای فعالیت معلمان داریم تا کار را تحت کنترل قرار دهند علاوه بر آن آموزش‌های الکترونیکی در قالب شبکه اجتماعی شاد در حال راه اندازی است تا فرصت‌های آموزشی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار