اولین موارد ابتلا به کرونا در جمهوری چک تائید شد

تهران (پانا) - «آدام وجتک» وزیر بهداشت جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد که اولین موارد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور تائید شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین موارد ابتلا به کرونا در جمهوری چک تائید شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز از پراگ، وی گفت که سه نفر برای اولین بار در این جمهوری مبتلا به کرونا شده اند.

مقام های بهداشتی جمهوری چک در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که این سه بیمار، علائم خفیفی را نشان داده و به شمال ایتالیا سفر کرده اند.

ایتالیا اولین کشوری بود که کرونا را به اروپا راه داد. در فرانسه و ایتالیا محدودیت‌هایی برای تجمعات در نظر گرفته شده است. از جمله رویدادهای لغو شده می توان به مسابقه «نیمه ماراتون» پاریس اشاره کرد. همچنین یک جشنواره بزرگ سرمایه گذاران بازار املاک در شهر کن فرانسه از ترس بیماری کرونا به تابستان منتقل شده است. در ایتالیا دست کم پنج مسابقه مهم فوتبال لغو شده است.

تاکنون در ایتالیا بالغ بر یک هزار نفر با علائم مثبت ویروس کرونا شناسایی شده اند. در شمال ایتالیا که آلوده‌ترین منطقه کشور است، اکنون دو هفته است که مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند.

در فرانسه فقط شانزده مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در روز شنبه گزارش شد. این کشور گردهمایی های بالای پنج هزار نفر را ممنوع اعلام کرده است. وزیر بهداشت فرانسه از مردم خواسته فعلاً سنت روبوسی را کنار بگذارند. تاکنون در مجموع ۷۳ مورد از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که ۵۹ نفر از آنان بستری هستند.

در آلمان تا روز جمعه ۵۳ مورد مثبت شناسایی شد. در سوئیس نیز گردهمایی های بزرگتر از پنج هزار نفر ممنوع شده است. این ممنوعیت از جمله شامل نمایشگاه بزرگ خودرو در شهر ژنو شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار