رسانه ها، برای امنیت روانی جامعه تلاش کنند

کاشان (پانا )- ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روزهای نخستین همه گیری بیماری در شهرستان کاشان تشکیل شده و با جلسات مستمر و برنامه ریزی های به عمل آمده، آمادگی لازم برای مقابله با این اپیدمی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها، برای امنیت روانی جامعه تلاش کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان؛ علی اکبر مرتضایی؛ فرماندار کاشان اظهار کرد: هدف از تشکیل این ستاد، بررسی راهکارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، اقدام های موثر برای مقابله با آن و همچنین ایجاد انسجام بین بخشی است.
او ضمن قدردانی از زحمت‌های کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و کادر بیمارستانی در این شرایط ویژه گفت: خود مراقبتی، گام اساسی در کنترل شیوع این ویروس مهاجم است.
مرتضایی تاکید کرد: برای کنترل این اپیدمی، کلیه مراسم و برنامه هایی که زمینه‌ساز تجمع انسانی است تا اطلاع بعدی در منطقه کاشان ممنوع است و جلسه‌های اداری در صورت لزوم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.
او تصریح کرد: ضروری است که شهروندان برای حفظ سلامتی خود و جامعه از تردد بی‌مورد در محل‌های پر رفت و آمد و سطح شهر خودداری کنند.
فرماندار کاشان تاکید کرد: مدیران اداره‌های با برگزاری آموزش‌های ویژه کارکنان، پرهیز از ماموریت‌های غیر ضروری، عدم برگزاری جلسه های غیر ضروری و تشدید رعایت نکات بهداشتی از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کنند.
او با اشاره به برگزاری نشست و دروره آموزشی ویژه اصحاب رسانه تاکید کرد: آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می رسد ایجاد فضای روانی آرام و پرهیز شهروندان از ترس و هیجان است که انتظار می‌رود رسانه‌ها به عنوان یاریگر اصلی مبارزه با شایعه‌ها، در راستای پیشگیری و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان، اقدام کنند.
مرتضایی از مردم خواست بدون توجه به شایعه‌ها در فضای مجازی اطلاعیه ها و خبرهای مربوط به ویروس کرونای جدید را تنها از رسانه‌های معتبر پیگیری و دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار