دهکده تاریخی تیرجرد ابرکوه برای فعالیت صنعت گردشگری و کشاورزی مناسب است

ابرکوه (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مجموعه دهکده تاریخی تیرجرد ابرکوه با ۱۶۰ هکتار مساحت، علاوه بر امور تولیدی، برای فعالیت های صنعت گردشگری نیز مناسب است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دهکده تاریخی تیرجرد ابرکوه برای فعالیت صنعت گردشگری و کشاورزی مناسب است

سید جمال سجادی پور عصریکشنبه در بررسی روند بازسازی و مرمت مجموعه که امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی ابرکوه حضور داشتند، افزود: با توجه به چاه کشاورزی موجود، علاوه بر پرورش ماهی خوراکی و زینتی، مرغ بومی نیز می توان پرورش داد .

وی اضافه کرد: در واحد یادشده ، علاوه بر ایجاد تولید محصولات کشاورزی و دامی در کنار آن بحث اقامت و گردشگری نیز مطرح است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت آن برای توسعه امور گردشگری و کشاورزی از مشارکت کارآفرینان و دست اندرکاران احیای آن که به زنجیره کار اقتصادی ، گردشگری و کشاورزی توجه دارند، قدردانی کرد .

سجادی پور به تغییر کاربری مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: طرح تغییر کاربری یک هکتار است که پرونده آن پس از تکمیل به یزد ارسال و در نشست کمیسیون تبصره یک،که نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور دارد، در این مورد تصمیم گیری می شود .

وی با بیان اینکه در این مجموعه اصالت بخش کشاورزی حفظ می شود ، یادآورشد: در این واحد زمینه امور گردشگری ، کشاورزی و دامپروری فراهم است و این موضوع برای بسیاری از گردشگران جالب خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار