آخرین اخبار از سهمیه بنزین نوروزی

تهران (پانا) - گذشت دهه نخست اسفند و وجود ابهام در اختصاص سهمیه بنزین نوروزی موجب شد که قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی توضیح دهد: چنانچه این موضوع در مجلس تصویب شود، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروزی به خودروها اختصاص پیدا می کند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار از سهمیه بنزین نوروزی

بیش از سه ماه از سهمیه بندی بنزین می گذرد. در این زمان مصرف بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و در مقابل مصرف سایر سوخت ها مانند سی ان جی و ال پی جی با رشد همراه بوده است.
اما با نزدیک شدن به نوروز و احتمال افزایش سفرها، نگرانی مردم نسبت به تامین بنزین مورد نیاز برای سفر افزایش پیدا کرده است.
بر همین اساس بود که بحث اختصاص سهمیه نوروزی در کشور مطرح شد و اگرچه تا امروز این موضوع به دلیل فشار بر منابع یارانه چندان جدی گرفته نمی شد اما حالا از دولت و مجلس خبر می رسد که رایزنی ها در این خصوص انجام شده و اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری برای نوروز در گام های پایانی قرار دارد.
در این زمینه حمید قاسمی ده چشمه، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به ایرنا گفته که با دستور رییس جمهوری در مورد بررسی سهمیه بنزین نوروزی و همچنین پیشنهاد مجلس، اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری برای نوروز در مراحل پایانی تصمیم گیری است.
وی با تاکید بر اینکه ۶۰ لیتر بنزین به عنوان سهمیه فروردین در نخستین روز این ماه به کارت های سوخت واریز خواهد شد، ادامه داد: در صورت تصویب، ۶۰ لیتر نیز به عنوان سهمیه بنزنی نوروزی در کارت ها شارژ خواهد شد.
قاسمی تاکید کرد: البته هنوز ابلاغیه ای در این زمینه صادر نشده است.

این در حالی است که پیش از این سخنگوی دولت و وزیر نفت بار مالی اختصاص بنزین نوروزی را ۳ هزار میلیارد تومان بر منابع یارانه عنوان کرده بودند.
به گزارش ایرنا، از بامداد ۲۴ آبان ماه سال جاری، بنزین سهمیه بندی شد. بر این اساس بنزین سهمیه ای با قیمت ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد به قیمت ۳ هزار تومان به فروش می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار