عضو ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا:

مواد ضدعفونی‌کننده و دارویی از طریق داروخانه‌ها بدست مردم می‌رسد

تهران (پانا) - عضو کمیته مقابله با کرونا می‌گوید پیش از این بنا بود که مواد ضدعفونی‌کننده و دارویی به دلیل نیاز مراکز درمانی فقط در اختیار این مراکز قرار گیرند ولی از دیروز این مصوبه لغو شد و این مواد در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت تا از طریق داروخانه‌ها به دست مردم برسد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مواد ضدعفونی‌کننده و دارویی از طریق داروخانه‌ها بدست مردم می‌رسد

به گزارش ایرنا، «محمد حسین قربانی» گفت: بنده جزو پنج نماینده‌ کمیسیون بهداشت مجلس در کمیته مقابله با کرونا هستم این کمیته از همان نخستین ساعات آغاز کار برای بهبود روند اوضاع در کشور تلاش کرده است و برای هر کدام از استان‌های درگیر به طور مشخص فعالیت می‌کند.

عضو ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به درگیری استان گیلان با ویروس کرونا، گفت: از روز گذشته تست کرونا را در گیلان انجام داده‌ایم ولی به دلیل کمبود تجهیزات، امکان ارائه نتیجه در اسرع وقت نیست. با این حال با اراده‌ای که در کشور وجود دارد تلاش می‌کنیم با این بیماری مقابله کنیم.

قربانی با اشاره به تعطیلی مجلس و تشکیل نشدن جلسات کمیسیون بهداشت افزود: جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت استاندار و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسئولان محلی و جمعی از نمایندگان استان به منظور بررسی راهکارهای اساسی مقابله با شیوع این ویروس تشکیل شد.

وی یادآور شد: کیت‌های تشخیص کرونا تا روز گذشته در اختیار مراکز درمانی استان گیلان نبوده از این رو حجم عظیمی از نمونه‌های آزمایشی برای تشخیص به تهران و انستیتو پاستور ارسال شده اما به کندی پاسخ داده می‌شود، بنابراین آمار دقیقی از فوتی‌های کرونا در اختیار نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: به دلیل نداشتن کیت تشخیصی، نمی‌توانستیم با قاطعیت میزان دقیق مبتلایان به ویروس کرونا را در این استان اعلام کنیم.

تست‌های تشخیصی از دیروز در استان گیلان انجام می‌شود

قربانی با اشاره به اینکه از روز گذشته دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص انجام شود، تصریح کرد: با اضافه شدن برخی از متخصصان، تست‌های تشخیص کرونا در داخل استان گیلان انجام می‌گیرد.

عضو ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه برای از بین رفتن هر چه سریعتر کرونا مقرر شد ادارات استان گیلان تعطیل شود، افزود: تا دیروز بنا بود که مواد ضدعفونی کننده و دارویی به دلیل نیاز مراکز درمانی فقط در اختیار این مراکز قرار گیرد ولی از دیروز این مصوبه لغو شد و این مواد از دیروز در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا از طریق داروخانه‌ها به مردم بدهند.

عضو ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: کمبودها زیاد است ولی شرایط بهتر شده و در حال پیگیری‌های لازم هستیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار