پیشکسوت امورتربیتی منطقه۲: همیشه کار امورتربیتی را دوست داشتم و به آن عشق می ورزیدم

تهران (پانا )- بهروز روزبهانی، پیشکسوت عرصه امورتربیتی منطقه ۲ درگفتگو با پانا دانش آموزان را امانتی در دستان مربیان دانست و گفت: به جهت اینکه دانش آموزان با مربی تربیتی بهتر ارتباط برقرار می کنند، امانتی در دستان ما هستند، و ما باید امانت دار خوبی باشیم.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوت امورتربیتی منطقه۲: همیشه کار امورتربیتی را دوست داشتم و به آن عشق می ورزیدم

بهروز روزبهانی حدود ۳۰ سال در نهاد امورتربیتی به عنوان مربی تربیتی، معاون پرورشی، و کارمند اداره در معاونت پرورشی خدمت کرده است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت امور تربیتی گفتگویی صمیمانه با وی داشتیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر که بنیانگذار این نهاد مقدس بودند، هفته امور تربیتی را به تمامی همکاران محترم پرورشی امورتربیتی تبریک گفت.

روزبهانی در گفت و گو با پانا گفت: همیشه کار امورتربیتی را دوست داشتم و به آن عشق می ورزیدم به خاطر سبک و سیاق این کار که دربرگیرنده ی تمامی مسائل از جمله کارهای هنری مثل سرود وتئاتر، کارهای مشاوره ای، قرآن، کلاسهای پرورشی، اردو، و بازدید بود. در مجموع یک مربی تربیتی می بایست و لازم بود که همه فن حریف باشد. درتمام این سالها دو منطقه ۱۹ و ۲ را تجربه کردم ودر ۶ مدرسه ی مختلف تجربه ی حضور داشتم. البته مدتی هم در حوزه ستادی، و در بخش معاونت پرورشی حضور داشتم، و مدتی نیز در سازمان دانش آموزی و کانون فرهنگی تربیتی انجام وظیفه نمودم. بعد از ۳۰ سال هنوز هم به عنوان مربی تربیتی مشغول انجام وظیفه هستم. البته شرایط تغییر کرده است، ولی سعی و تلاشم را میکنم تا همراه با دانش آموزان به روز و مثمر ثمر باشم.

وی افزود: بهترین خاطرات این دوران تماما مربوط به روزهایی است که با دانش آموزان بودم. حضور در پانزده از بیست دوره اردوی استانی و کشوری به همراه دانش آموزان در تابستان که فکر نمی کنم دیگر همانند آن برنامه ها تکرار شود. دانش آموزان آنقدر در این اردوها با هم مانوس می شدند که روز آخر اردو که اختتامیه انجام می شد و شعر الوداع خوانده می شد گریه امانشان نمیداد.

روزبهانی، مربی پیشکسوت امور تربیتی منطقه2 گفت: از بهترین یادگارهای این دوران دانش آموزانی هستند که اکنون تشکیل زندگی داده اند و صاحب اولاد شده اند، ولی هنوز با من در تماس هستند وبه من سر می زنند و یاد آن دوران و خاطرات را زنده نگه می دارند.

او درباره علت ورودش به حوزه پرورشی گفت: به دلیل اینکه در دوره دبیرستان مربیان امورتربیتی کارآزموده و خوبی داشتیم؛ به این مقوله علاقمند شدم و در سال ۶۸ در کنکور تربیت معلم در رشته امورتربیتی در مرکز دارالفنون مشغول به تحصیل شدم، و این آغازی بود بر شروع یک فعالیت جذاب در آموزش وپرورش.

روزبهانی در انتها گفت: به جوانان توصیه میکنم اگر در این راه قدم بر می دارید، حتما به روز باشید. دانش آموزان به جهت اینکه با مربی تربیتی بهتر ارتباط برقرار می کنند، امانتی در دستان ما هستند، و ما باید امانت دار خوبی باشیم. این رشته از تمام دروس حساس تر وبه مراتب مهم تر است، کما اینکه حضرت امام( ره) فرمودند «تزکیه قبل از تعلیم واجب است»، و این مهم برعهده ی ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار