برگزاری جلسه شورای سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی جلسه شورای سلامت آموزش و پرورش استان با محوریت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا برگزار شد

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای سلامت آموزش و پرورش  خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: پزشکان، پرستاران و کلیه پرسنل شبکه بهداشت استان در مراکز درمانی و بهداشتی در این شرایط سخت در کنار مردم هستند و با تلاش و خدمت شبانه روزی به مردم خدمت رسانی می کنند که این کار با ارزش تا ابد ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا از این نظر اهمیت دارد که تکثیر و انتشار آن خیلی سریع است و می تواند به افراد متعددی منتقل شود و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس جهت قطع زنجیره انتقال صورت گرفته است.

خدابنده تصریح کرد: ویروس کرونا از ۹ تا حداکثر ۳۶ ساعت در بیرون از سلول بطور زنده حفظ می شود و از طریق قطرات آب دهان، عطسه، بزاق و ترشحات بینی منتشر می شود و سلول های میزبان این ویروس دستگاه تنفسی خواهد بود پس حتما باید در این زمینه نکات لازم بهداشتی را رعایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: مهمترین و ساده ترین راه پیشگیری از این ویروس رعایت بهداشت فردی است و مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه حائز اهمیت است.

وی در ادامه مواردی همچون ارسال دستورالعمل کنترل و پیشگیری کرونا ویروس به ادارات و مدارس، واریز سرانه بهداشتی به مدارس، تاکید و نظارت بر ضدعفونی کردن مدارس و فضاهای آموزشی استان، تعدیل ۵۰ درصد نیروهای ستادی ادارات آموزش و پرورش و راه اندازی سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان را از جمله اقداماتی دانست که جهت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

خدابنده عنوان کرد: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس و حفظ سلامت همکاران، امسال اسکان نوروزی در مدارس استان را نخواهیم داشت و فقط در مراکز آموزشی و رفاهی با توجه به رعایت پرتکل های وزارت بهداشت به فرهنگیان زائر اسکان داده خواهد شد اما توصیه می شود از سفرهای غیرضروری اجتناب شود تا راه انتشار ویروس مهار گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: مطالب آموزشی در سامانه برای دانش آموزان بارگذاری شده و تلاش می شود وقفه ای در مسائل آموزشی آن ها ایجاد نشود و بعد از فروکش کردن انتشار ویروس حتما با برگزاری کلاس های جبرانی و افزایش ساعت آموزشی این وقفه را جبران خواهیم ساخت.

قابل ذکر است صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در ادارات آموزش و پرورش استان باید تشکیل و جلسات آن بطور مداوم برگزار شود و همه مصوبات ستاد استانی مقابله و کنترل کرونا برای همه ادارات لازم الاجراست و باید پیگیری شود.

وی در ادامه مواردی همچون ابلاغ واریز سرانه بهداشتی، برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای خدماتی و سرایدار، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه سرویس های مدارس و ضدعفونی کردن سرویس مدارس، تهیه محتوای آموزشی مناسب برای استفاده دانش آموزان در فضای مجازی، تشکیل کمپین آموزشی شستشوی دست ها، تاکید بر استفاده از مرخصی پیشگیرانه برای همکاران و انتقال مباحث آموزشی به گروه های هدف را از جمله اقداماتی دانست که توسط آموزش و پرورش استان در حال اجراست.

همچنین سید کاظم فرهمند، قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جلسه گفت: سلامتی بهترین و مهمترین نعمتی است که خداوند به ما عطاء نموده که این مهم جای شکرگزاری دارد.

وی افزود: کرونا بحث روز کشور و دنیا است و خوشبختانه آموزش های لازم از رسانه ملی و شبکه های اجتماعی به وفور در دسترس است.

فرهمند تصریح کرد: ما بیشتر نگران سلامت روانی مردم هستیم و باید تلاش کنیم تاب آوری جامعه را تقویت کنیم تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: کمپینی با شعار "ما کرونا را شکست می دهیم" تشکیل شده و باید با مثبت اندیشی به همدیگر انرژی دهیم و با همدلی مردم و مسئولین و رعایت توصیه های بهداشتی بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

وی در پایان اظهار کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به این ویروس در استان خراسان رضوی بسیار پایین است و جای نگرانی نیست اما باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و مراقب باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار