حسن باصری: عشق به کار و عمل خالصانه موجب جذب دانش آموزان به حوزه پرورشی می شود

تهران (پانا) - حسن باصری، معاون پرورشی دبیرستان دوره دوم مدرس منطقه 12، معتقد است عشق به کار و عمل خالصانه موجب جذب دانش آموزان به حوزه پرورشی می شود. وی با علاقه بسیار، روزهای تعطیل خود را نیز برای فعالیت های پرورشی اختصاص می دهد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
حسن باصری:  عشق به کار و عمل خالصانه موجب جذب دانش آموزان به حوزه پرورشی می شود

حسن باصری، معاون پرورشی دبیرستان دوره دوم مدرس منطقه 12، در ابتدای گفتگو با پانا از علاقه مندی خویش به فعالیت در حوزه پرورشی گفت و افزود: 12 سال است که در حیطه پرورشی فعالیت دارم. من روزهای تعطیل رسمی و جمعه ها را نیز برای رسیدگی به کارهای دانش آموران و فعالیت های پرورشی، اختصاص می دهم.

وی گفت: هر هفته برای دانش آموزان مشتاق و علاقه مند، برنامه هفتگی نماز جمعه را ترتیب می دهم و نکته جالب این است که بچه ها دقیق و در ساعت مشخص شده در مکان مورد نظر آماده می شوند. همچنین هر هفته به تعدادشان نیز افزوده می شود.

وی معتقد است عشق به کار و عمل خالصانه موجب جذب دانش آموزان در حوزه پرورشی می شود و افزود: با اخلاق حسنه، می توان دانش آموران را جذب کرد. وقتی دانش آموزان در ارودها رفتار و عمل درست و اسلامی را از معاونین، معلمان و دوستان خود ببینند، به خوبی آن ها را یاد می گیرند. در اردوهایی که به همراه دانش آموزان می روم، برای حفظ محیط زیست شخصا از روی زمین، زباله را جمع آوری می کنم و این باعث می شود دانش آموزان برای کمک به طبیعت بشتابند.
باصری معتقد است، تشویق از تنبیه بیشتر نتیجه می دهد؛ برای همین دانش آموزان را به کارهای نیک و حسنه ترغیب می کند و برای دانش آموزان ارتقاء یافته در زمینه های علمی، هنری و اخلاقی جوایزی را در نظر می گیرد. همچنین با ارتباط با والدین، کارهای بچه ها در منزل نیز رصد می شود و برای تشویق دانش آموزان، در امور معنوی و کارهای مثبت، امتیازهای به خصوصی در نظر گرفته می شود.
معاون پرورشی دبیرستان دوره دوم مدرس، در ادامه افزود: در قرآن، 17 بار تزکیه بر آموزش مقدم دانسته شده است؛ بنابراین باید توجه بیشتری به امور پرورشی شود. افرادی که فقط به بعد آموزش توجه می کنند و از بعد پرورشی غافل می شوند، موجبات مشکلات و انحرافات اخلاقی را فراهم می آورند.
باصری بیان کرد: ماهی ها شنا می کنند، پرندگان پرواز می کنند و انسان ها احساسات و عواطف دارند. اگر آب را از ماهی بگیریم می میرد و اگر پرواز را از پرنده بگیریم دیگر پرنده نیست. همچنین اگر جلوی بروز احساسات را از انسان، به خصوص نوجوانان وجوانان بگیریم، آن احساسات تبدیل به یاس، ناامیدی، افسردگی و مرگ تدریجی می شود؛ پس باید کاری کرد که افراد بتوانند، با اطرافیان و دوستانشان ارتباط برقرار کنند.

باصری گفت: گذشت، تحمل، فداکاری، وفاداری، اطاعت و رقابت سالم با شعار همفکری، همدلی، همکاری و رشد همه جانبه اجتماعی با کار گروهی و تیمی در اردوها و غیره شکل می گیرد.

در انتها حسن باصری، در مورد اهداف تشکیلات سازمان دانش آموزی، هویت تشکیلاتی، منش ها، علامت ها و آرم سازمان دانش آموزی سخن گفت و یادآور شد که مربیگری عشق است و با عشق به کار و تلاش دلسوزانه می توان اهداف سازمان را به نحو احسن پیش برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار