در پی شیوع ویروس کرونا؛

تولید شبانه روزی محلول ضدعفونی‌کننده در یک واحد صنعتی در ارومیه

توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح از امروز در همه داروخانه های آذربایجان غربی انجام می شود

ارومیه (پانا)- در پی شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه با حداکثر ظرفیت و بصورت ۲۴ساعته آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید شبانه روزی محلول ضدعفونی‌کننده در یک واحد صنعتی در ارومیه

یک واحد تولیدی مواد شوینده و بهداشتی در راستای مبارزه با شیوع بیش از پیش کرونا، با تغییر تولید و کمک به شرایط خاص کشور، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کرده تا علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار، به حل مشکل کمبود این مواد در منطقه و کشور کمک کند.

تولید ۲۴ساعته مواد ضدعفونی کننده

مهشید جراحی مدیرعامل واحد صنعتی در گفت‌وگویی با جمعی از خبرنگاران که برای بازدید از این واحد تولیدی حضور یافته بودند، گفت: هم‌اکنون این واحد بعد از یک هفته تولید با ۲ شیفت‌کاری، تولید با حداکثر ظرفیت و بصورت شبانه‌روزی را آغاز کرده تا ابتدا نیاز مرکز استان و سپس نیاز استان را مرتفع و در فاز بعدی استان‌های دیگر را نیز پوشش دهد.
او ادامه‌داد: یکی از مشکلات پیش‌روی تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده، تهیه مواداولیه اصلی "الکل" است که با بازدید استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار ارومیه و در اختیار گرفتن سهمیه بیشتر، میزان تولید افزایش یابد.
جراحی اظهارکرد: از امروز، پخش عمومی محلول‌های ضدعفونی در تمام داروخانه‌های شهر ارومیه به‌صورت محدود آغاز شده و ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه با دریافت مجوز ۲ واحد دیگر، ظرفیت تولید در استان افزایش و بیشتر از نیاز استان تولید و تامین خواهد شد.
جراحی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی تمرکز این واحد به تولید محلول‌های ضدعفونی کننده اختصاص یافته خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، محلول ضدعفونی کننده دست و صورت در ۲ حجم ۵۰۰سی‌سی و ۱۰لیتری و محلول پاک کننده سطوح در ۲ حجم در حال تولید است و قرار است طی روزهای آینده، ژل ضدعفونی کننده دست نیز تولید شود.
او ظرفیت تولید این واحد را روزانه ۳۰ تُن درصورت تامین مواداولیه اعلام کرد.

تولید روزانه ۲۲۰۰۰ لیتر الکل در آذربایجان‌غربی

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در بازدید از واحدهای تولیدی الکل و محلول ضدعفونی کننده، گفت: روزانه ۲۲ هزار لیتر الکل در ۳ کارخانه استان تولید می شود و علاوه بر این ۶۰۰ هزار لیتر الکل جهت تولید محلول ضدعفونی کننده نیز در استان ذخیره شده است.
او با قدردانی از تلاش واحدهای تولیدی استان در خصوص تولید محلول ضدعفونی کننده و الکل گفت: امیدوارم با حمایت‌های انجام شده ظرفیت تولید افزایش و علاوه بر تامین کامل نیاز استان، نیاز سایر استان ها را نیز تامین کنیم.

بسیج همه امکانات برای مبارزه با کرونا در ارومیه

علیرضا ملامحمدی‌زاده با اشاره به اینکه، همه ارکان استان و شهر ارومیه برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده اند، گفت: از مردم تقاضا می شود نکات بهداشتی را دقیق تر رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.
فرماندار ارومیه افزود: تمام تلاش ما افزایش تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در سطح استان و توزیع آن است تا نیاز مردم برطرف شود. بر این اساس، آماده هرگونه همکاری و حمایت از این واحدها هستیم.

آغاز توزیع ضدعفونی کننده در داروخانه‌های ارومیه

جلال غفارزاده معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی هم گفت: از روز جمعه توزیع محلول ضدعفونی کننده در بیش از ۵۰ درصد داروخانه‌های ارومیه آغاز شده و با تدابیر اندیشیده‌شده به منظور تامین محلول‌های ضدعفونی‌کننده مورد نیاز مردم، با هدایت و صدور مجوز تولید، چند شرکت در مدار تولید این محصولات از امروز ۱۰ اسفندماه با نظارت معاونت غذا و داروی استان، حجم توزیعی در داروخانه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.
او اضافه کرد: شهروندان عزیز جهت اطلاع از لیست داروخانه های فاز اول توزیع محلول ضدعفونی‌کننده در شهر ارومیه می توانند از ساعت ۸ تا ۲۰ با شماره تلفن ۱۹۰ مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم تماس گرفته و به داروخانه های مذکور مراجعه فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار