ذوعلم: نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض نمی‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد که درهای این سازمان به روی صاحبان اندیشه باز است و نمی‌پذیریم که نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۷۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ذوعلم: نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض نمی‌کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علی ذوعلم گفت: «درهای سازمان به روی همه باز است. امروز از دانش‌آموز تا معلم، اصحاب رسانه و دارندگان تریبون، اساتید و نخبگان جامعه و حتی والدین خود را سهیم در امر تألیف و تولید محتوا می‌دانند؛ پیشنهاد می‌دهند، برای ما مطلب ارسال می‌کنند یا در جلسات و برنامه‌های مختلف، در ملاقات‌ها و مراجعات هفتگی، طرح دیدگاه می‌کنند. حتی از منتقدان صاحب‌نظر که اساس انتقاد آن‌ها مبتنی بر دلسوزی است، دعوت می‌شود. ما همه این نکات و گفته‌ها را در جمع‌بندی کارمان مؤثر می‌دانیم و در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌کنیم و برای انجام رسالت و وظیفه سازمانی خود از فضاسازی‌ها و جریان‌سازی‌های کاذب هراسی نداریم.»

او ادامه داد: «وقتی از کسب دیدگاه صاحب‌نظران سخن می‌گوییم یعنی اینکه اگر حذفی صورت گرفته است منشأ آن یافته‌های تخصصی و مطالعات دقیق کارشناسی است. لذا اگرچه بسیاری از تغییرات کتب درسی در دوره مسئولیت اینجانب نبوده است اما تا آنجا که بررسی موضوع بیانگر تسرّی نگاه کارشناسانه دارد، مورد حمایت و پذیرش است و اگر در جایی نیاز به مطالعه، تحقیق، بررسی، کسب نظر بیشتر از صاحب‌نظران مطرح باشد، با روی گشاده استقبال می‌کنیم. بر همین اساس نمی‌پذیریم که نیازهای واقعی دانش‌آموزان را با منافع صنفی و اقتصادی دیگران عوض کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار