برنامه ریزی تربیتی براساس کشفیات و ارزش‌های ذهنی دانش آموزان صورت گیرد

تهران (پانا) - همزمان با سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اجتماعی، یکی از معاونان پرورشی مدارس شهر تهران مهمان مجله تصویری نگاه بود و به تشریح اهمیت این هفته و توجه به تربیت دانش آموزان پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی تربیتی براساس کشفیات و ارزش‌های ذهنی دانش آموزان صورت گیرد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجله تصویری نگاه با رویکرد دعوت از ذی‌نفعان آموزش و پرورش و به صورت برگزاری گفت‌وگو یا میزگرد در موضوعات مختلف آموزش و پرورش به تشریح دیدگاه این افراد در راستای انتقال نگاه‌ها و تجربیات در غالب انتشار گفت‌وگوها به صورت تصویری می پردازد.

همزمان با 8 اسفند، سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اجتماعی، طاهره مجدالدین معاون پرورشی مدارس شهر تهران میهمان مجله تصویری نگاه بود.

مجدالدین با اشاره به اینکه نهاد مقدس امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که شهیدان رجایی و باهنر برای ما به یادگار گذاشتند، در مورد سوابق خدمتی خود گفت: کار در امور تربیتی را از سال 1361 و از یکی از مدارس ابتدایی درروستایی از توابع شهر آبادان شروع کردم.

او در خصوص نقش امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش و تاثیر این نهاد در زندگی دانش آموزان افزود: اگر بخواهیم به طور عمیق به برنامه های تربیتی نگاه کنیم هرگز نمی توان تربیت را از برنامه‌های آموزشی جدا کرد. بناربراین اگر بتوانیم شرایط و بسترسازی برای آموزش مهیا کنیم، خود به خود پرورش اتفاق می‌افتد.

مجدالدین با تاکید بر اینکه چارچوب کارهای تربیتی و پرورشی مشخص است و بدون برنامه ریزی مسلما به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، ادامه داد: برای آموزش برنامه مدون و مشخصی وجود دارد و باید بر طبق آن پیش رفت ولی برای تربیت نمی توان یک شاخص کلی و واحد را قائل شد.

او درخصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان گفت: بیش از 4 دهه است که در کنار دانش آموزان هستم. سرعت تغییر و تحول مسائل اجتماعی و تربیتی در دهه90 بسیار زیاد است و نمی توانیم انتظار داشته باشیم با یک برنامه خاص به نتیجه دلخواه برسیم. مربیان پرورشی لازم است با توجه به مسائل روز برنامه‌های تربیتی دانش آموزان در مدارس را مدام به روز رسانی کنند تا در تربیت دانش آموزان به نتیجه مطلوب برسیم.

مجدالدین بیان کرد: در برنامه‌ریزی باید مخاطب را بشناسیم و ارزش‌هایی که در ذهن دارد را کشف کنیم و بر اساس آن کشفیات، ارزش‌های شخص را برای وی برنامه‌ریزی کنیم.

او در پایان گفت: امیدوارم متولیان خوبی برای بنیان مقدس، پاک و بی آلایشی باشیم که شهیدان رجایی و باهنر برای ما به یادگار گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار