سخنگوی آموزش و پرورش تهران: احتمال باز شدن مدارس تهران در این هفته خیلی کم است

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به نظر نمی‌رسد این هفته هم مدارس باز شوند اما به هر حال روند اطلاع رسانی در اختیار ستاد کروناست.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی آموزش و پرورش تهران: احتمال باز شدن مدارس تهران در این هفته خیلی کم است

برنامه "صبح و گفت‌وگو" با موضوع وضعیت تعطیلی مدارس و آموزش مجازی به دانش آموزان در ارتباط تلفنی با مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش شد.

ثقفی در ابتدا گفت: شرایط ویژه فعلی نیازمند یک تدبیر اساسی بود تا مشکلی در روند تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد نشود یعنی ضمن متوقف نشدن آموزش‌ها باید زمانی هم برای جبران آموزش‌های از دست رفته اختصاص می‌دادیم.

او افزود: با توجه به این شرایط هم اکنون برای عدم توقف روند آموزش از شبکه آموزش استفاده می‌کنیم و پس از عادی شدن شرایط بخشی از عقب افتادگی زمانی را در خود مدارس جبران خواهیم کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران با اشاره به روش‌های مختلف جبران آموزش‌های از دست رفته در مدارس مطرح کرد: آموزش از طریق شبکه آموزش یکی از این روش‌هاست اما وزارت ارتباطات نیز بستر دیگری را فراهم می‌کند و همکاران ما در مدارس هم از فضاها و شبکه‌ها استفاده می‌کنند تا دانش‌آموزان از نظر درسی آسیبی نبینند.

ثقفی با بیان اینکه وزیر بهداشت این هفته را هفته بحرانی و پیک این بیماری اعلام کرده است گفت: هر زمانی که ستاد در خصوص تعطیلی مدارس به نتیجه ای برسد تمدید تعطیلی را اعلام می‌کند و به نظر نمی‌رسد این هفته هم مدارس باز شوند اما به هر حال روند اطلاع رسانی در اختیار ستاد کروناست و ما دخالتی در این موضوع نداریم.

او شیوع کرونا را مقدمه ای برای توسعه تعامل آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات و تولید روش‌های نوین برای ارائه آموزش‌ها و جبران دروس عقب افتاده دانست و گفت: ظرفیت بسیار خوبی در فضای مجازی و سایر فضاهای تکنولوژیک وجود دارد و پیشنهاد وزیر ارتباط هم بسیار خوب بود.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران در خاتمه افزود: ما هیچ آماری مبنی بر مبتلا شدن دانش آموزان به ویروس کرونا نداریم و آمارها در اختیار وزارت بهداشت است اما ظاهراً قشر دانش آموزان تاکنون درگیری مستقیمی با بیماری نداشتند اما ممکن است ناقل ویروس به خانواده‌ها باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار