واکنش واعظی به ادعای کمک بشردوستانه آمریکا به ایران برای مقابله با بیماری کرونا

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهور به ادعای کمک بشردوستانه آمریکا به ایران برای مقابله با بیماری کرونا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش واعظی به ادعای کمک بشردوستانه آمریکا به ایران برای مقابله با بیماری کرونا

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آمریکا ایران را تحت فشارهای فزاینده و بی‌سابقه تحریمی قرار داده است که نتیجه آن بروز مشکلات فراوان برای تک تک مردم ایران از جمله در مواجهه با ویروس کرونا بوده است. آنها اگر در گفته‌های خود صداقت دارند و واقعا به دنبال کمک بشردوستانه به ملت ایران هستند، همین امروز تحریم‌ها را لغو کنند تا با رفع محدودیت از بانکها و کانال‌های مالی، ایران هر چه سریعتر نیازمندی‌های ضروری برای مقابله با کرونا را تامین و زمینه‌های کنترل سریعتر بیماری را فراهم کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران از کمک‌های انسان‌دوستانه همه کشورها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: همواره معتقد بوده‌ایم در مواجهه با اپیدمی‌ها و بلایایی نظیر شیوع ویروس کرونا، همه کشورها باید دست به دست هم دهند و اینگونه موارد را وارد منازعات سیاسی نکنند.

وی افزود: همانطور که در داخل مکررا تاکید کرده‌ایم برای غلبه بر کرونا، همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و با یکپارچگی و وحدت با این بیماری مبارزه کنیم، در فضای بین‌الملل هم معتقدیم این مشکلی است که همه ابناء بشر را تهدید می‌کند و همه کشورهای جهان باید برای مقابله آن مشارکت کنند، چرا که غلبه بر کرونا بدون عزم جهانی و همکاری فشرده همه کشورها و سیاستهای مشترک دور از ذهن به نظر می‌رسد.

واعظی همچنین از اتخاذ برخی سیاست‌ها توسط کشورمان برای کاهش آثار ویروس کرونا بر مراودات تجاری منطقه‌ای خبر داد و اذعان داشت: ایران به دنبال توافقی بر سر یک پروتکل سلامت با کشورهای همسایه است که در سایه آن روابط تجاری، صادرات، واردات و رفت‌وآمد اتباع با کمترین تاثیر از گسترش ویروس کرونا انجام شود. به وسیله این پروتکل خواهیم توانست، مراودات تجاری دوجانبه و چندجانبه در منطقه را از آثار اپیدمی ویروس کرونا مصون بداریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان ضمن قدردانی از تمام پرسنل نظام بهداشت و درمان کشور که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، تاکید کرد: ان شاءالله با همکاری حداکثری مردم و رعایت نکات پیشگیرانه بهداشتی و مجاهدت‌های پزشکان و پرستاران و سایر کادرهای بیمارستانی و مدیریت فعالانه و خوب وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، ملت ایران هر چه سریعتر بر این بیماری غلبه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار