صادق‌نیت: از بیماران سرپائی تست کرونا نمی‌گیریم

تهران ( پانا)- رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت ۹۰ تا ۹۵ درصد مراجعه کنندگان یا مبتلا نیستند، یا با توصیه‌های سرپائی مرخص می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
صادق‌نیت: از بیماران سرپائی تست کرونا نمی‌گیریم

به گزارش ایلنا، خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: نشانگان ویروس کووید ۱۹ در مبتلایان به این بیماری، با تب آغاز می‌شود، سپس سرفه خشک و سپس تنگی نفس در بیمار بروز می‌کند. افراد اگر علائم دیگری جز این موارد دارند، یا تنها یکی از این علائم را دارند، نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند.

وی در ادامه افزود: هیچ نیازی نیست که افراد با علائم سرماخوردگی تقاضای تست بدهند. البته ما در بیمارستان امام خمینی به بیماران سرپائی خدمات تست کرونا را نمی‌دهیم. بنابراین بیماران برای این درخواست، حداقل به ما مراجعه نکنند. این تست بسیار گران است و پس از دو روز نتیجه آن مشخص می‌شود.

صادق نیت در ادامه بیان کرد: بیمارانی که مشکوک محسوب می‌شوند، در بیمارستان بستری می‌شوند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند و پس از آنکه تست آن‌ها به ما ارائه شد، پروتکل‌ درمانی مربوط به کرونا برای آن‌ها اجرا می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی، اظهار کرد: اگر بیماری به پزشک مراجعه کند و نیاز به اقدامات جدی‌تری داشته باشد، تمام بیمارستان‌های دولتی آماده پذیرش آ‌ن‌ها هستند. همچنین بیمارستان‌های خصوصی نیز، با توجه به تخصص خود به این بیماران خدمت‌رسانی می‌‌کنند.

صادق‌نیت بیان کرد: اولین کاری که در بیمارستان امام انجام دادیم، جداسازی فضای متعلق به افراد مشکوک از دیگر بیماران بود. بیمارستان امام محل مراجعه بیماران بسیاری است و ما نمی‌توانیم حتی در این شرایط از ارائه خدمات بیمارستانی دیگر خود صرف‌نظر کنیم.

وی گفت: بنابراین، در ابتدای مراجعه و معاینات اولیه، هر بیماری که علائمی مشابه سرما‌خوردگی یا آنفولانزا یا شبیه به کرونا دارد، در محل جداسازی شده قرار می‌گیرد. ۹۰ تا ۹۵ درصد این افراد یا مبتلا نیستند و یا با توصیه‌های سرپائی مرخص می‌شوند. تنها ۵ درصد از این افراد نیاز به خدمات بستری دارند. همچنین بخش‌های ویژه‌ی مراقبت نیز برای موارد حاد در این بخش‌ها وجود دارد.

رئیس بیمارستان امام در پایان گفت: تمام پرستاران ما در قرنطینه از پوشش ایمنی بالا برخوردار هستند. خوشبختانه تجهیزاتی که لازم داشتیم طی رایزنی با وزارت بهداشت تامین شد. در حال حاضر هیچ کمبودی برای تجهیزات نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار